کد خبر: ۵۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
ناکامی بهداد سلیمی در ریو
بهداد سلیمی در پایان حرکت دوضرب و مجموع دسته ۱۰۵+ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال دست نیافت.
ناطقان: در روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک 2016 ریو، از ساعت 2:30 بامداد امروز (چهارشنبه) مسابقات دسته 105+ کیلوگرم آغاز شد که بهداد سلیمی، نماینده کشورمان با 10 وزنه‌بردار از کشورهای گرجستان (2 نفر)، ارمنستان (2 نفر)، استونی، آلمان، برزیل، مصر، چک و ترکمنستان به رقابت پرداخت که در پایان حرکات دوضرب اوت کرد.

* حرکت یک‌ضرب:

سلیمی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه 206 کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی موفق به مهار آن شد. وی در حرکت دوم نیز موفق وزنه 211 کیلوگرمی را بالای سر برد. سلیمی برای حرکت سوم وزنه 216 کیلوگرمی را انتخاب کرد تا هم فاصله خود را با حریفان بیشتر کند و هم رکورد جهان و المپیک را بشکند که موفق به مهار این وزنه شد تا با وزنه 216 کیلوگرم با قرار گرفتن در جایگاه نخست به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

رکورد قبلی یک‌ضرب المپیک با 212 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود که در المپیک 2000 سیدنی ثبت کرده بود. البته رکورد یک‌ضرب جهان با 214 کیلوکرم در اختیار خود سلیمی در مسابقات جهانی 2011 پاریس بود که آن را بهبود بخشید.

پیش از سلیمی لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجستانی با 215 کیلوگرم این رکورد را به نام خود تغییر داد که چیزی نگذشت و سلیمی آنرا پس گرفت تا یک ایرانی همچنان عنوان‌دار رکورد فوق‌سنگین در یک‌ضرب باشد.

بعد از سلیمی لاشا تالاخادزه از گرجستان با ثبت وزنه 215 کیلوگرمی در یک‌ضرب در جایگاه دوم ایستاد و گور میناسیان از ارمنستان با مهار وزنه 210 کیلوگرمی سوم شد.

* حرکت دوضرب:

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب خود وزنه 245 کیلوگرمی را درخواست کرد و در حالی‌که این وزنه را به راحتی لیفت و بالای سر برد، اما داوران با دو چراغ قرمز این وزنه را از او قبول نکردند. وی در حرکت دوم بار دیگر وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب و در حالی‌که این بار هم به راحتی آن را مهار و ثبت کرد کرده بود و داوران 3 چراغ سفید دادند، اما ژوری رأی را برگرداندند تا کار برای وزنه بردار کشورمان سخت شود.

سلیمی برای حرکت سوم بار دیگر وزنه 245 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با وجود فشاری که در وزنه‌های قبلی تحمل کرده بود این بار موفق به مهار نشد تا از گردونه مسابقات بدون کسب مدال حذف شود.

با توجه به ثبت نشدن وزنه‌های دوضرب سلیمی این وزنه بردار اوت کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین