کد خبر: ۵۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
ترکان:
دستیار ارشد رئیس جمهور با انتقاد از حرفای بی مهابای وزیرکهنسال کابینه گفت: مسئول تمام ثبت سفارشها و واردات بی رویه خود آقای نعمت زاده است.
ناطقان: اکبر ترکان دقایقی پیش (در غروب شنبه 30 مرداد ماه) با حضور در یک برنامه تلویزیونی در واکنش به این اتهام که 90 درصد کالاهای قاچاق کشور از مناطق آزاد وارد کشور می‌شود، توضیح داد: در مناطق آزاد چهار نوع واردات داریم. اولین واردات، وارداتی است که ما نه منبع و نه مقصد آن هستیم. مثلا ایران خودرو کالایی را می‌آورد که مدیر ما در یک منطقه آزاد، آن را تشویق می‌کند که درآمد مربوط به خدمات بندر را به او بدهد و ما در این واردات، نه گشایش کننده و نه مقصد کالا هستیم. این بزرگترین حجم واردات است که میزان آن سه میلیارد دلار در سال می‌شود.



وی ادامه داد: دسته دوم کالاهای مصرفی مانند مبلمان است که مثلا یک هتل در یک منطقه آزاد نیاز به تجهیزات این چنینی دارد. بخش سوم مواد اولیه است که مثلا کارخانه‌ای در منطقه ارس نیاز به ماشین و تجهیزات دارد.

ترکان اضافه کرد: اما بخش چهارم که مورد انتقاد است کالاهای همراه مسافر محسوب می‌شوند. یعنی کالاهای مصرفی که از خارج می‌آیند و در فروشگاه‌های مناطق آزاد فروخته می‌شوند و مجموع آن، به 400 میلیون دلار در سال 94 رسید. می‌گویند اکنون قاچاق در کشور 15 میلیارد دلار است، که اگر این طور باشد سهم آن 400 میلون دلار از این 15 میلیارد دلار چند درصد است؟

وی سپس در پاسخ به سوال مجری برنامه «متن، حاشیه» که پرسید آیا شما اعتقاد دارید که در مناطق آزاد قاچاق می‌شود؟ بیان کرد: « من از بیخ به این موضوع اعتقاد ندارم. در مناطق آزاد قاچاق نمی‌شود».

به گزارش ناطقان، ترکان سپس تصریح کرد: کالا تا زمانی که در منطقه آزاد است قاچاق نیست، قاچاق زمانی می‌شود که از گمرک عبور کند که اگر عبور کند مسوولیتش با من نیست. من مسوول گمرک سرزمین اصلی نیستم.رد‌گم‌کنی است که می‌گویند در مناطق آزاد قاچاق وجود دارد. یا مثلا در مناطق آزاد خودرو شماره می‌شود و آن خودرو نباید به سرزمین اصلی بیاید. این وظیفه نیروی انتظامی است که نباید اجازه تردد در دیگر مناطق را بدهد.

پس از این سخنان، در این برنامه ویدئویی از سخنرانی محمد رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش مناطق آزاد از قاچاق پخش شد که دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در این باره گفت: « «درباره آقای نعمت‌زاده حرفی بزنم؟ خجالت می‌کشم. آقای نعمت‌زاده بی‌هوا حرف نزن، یک جایی از کوره درمی‌رم‌ ها. وقتی نعمت‌زاده که وزیر ماست حرف بی‌هوا درباره قاچاق می‌زند چرا دیگران نزنند؟»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین