کد خبر: ۵۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
وزیر خارجه ایران در ادامه سفر دوره‌ایش به آمریکای لاتین نیکاراگوئه را ترک و راهی اکوادور ایستگاه سوم این سفر شد.
ناطقان:محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دومین مقصد سفرش به 6 کشور آمریکای لاتین دوشنبه شب به وقت محلی وارد نیکاراگوئه شد و در بدو ورود مورد استقبال فرزند دانیل اورتگا رئیس‌جمهور این کشور و مشاور رئیس‌جمهور نیکاراگوئه قرار گرفت و مراسم استقبال ویژه‌ای از ظریف در فرودگاه ماناگوآ به عمل آمد.

ظریف صبح (سه‌شنبه) به وقت محلی با حضور در مجلس ملی نیکاراگوئه با نائب رئیس اول مجلس نیکاراگوئه و اعضای گروه دوستی پارلمانی نیکاراگوئه و ایران دیدار و راه‌های گسترش همکاری‌ها به ویژه در زمینه پارلمانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از آن در همایش تجاری ایران و نیکاراگوئه با حضور وزرا، نهادهای اقتصادی و تجاری از بخش دولتی و خصوصی و شرکت‌های عمده نیکاراگوئه شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

ظریف در ادامه با ساموئل سانتس لوپز همتای خود دیدار و راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را بررسی کرد.

وزیر خارجه ایران پس از آن در مراسم ضیافت ناهار دولت جمهوری نیکاراگوئه حضور یافت و بعد از آن با دانیل اورتگا رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای لاتین به پایتختی کیتو است و جمعیت این کشور 15 میلیون نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی است. نظام سیاسی اکوادور ریاست‌جمهوری است و رافائل کوره آ در حال حاضر رئیس‌جمهور این کشور است.

این کشور از سال 1830 مستقل شده‌ و پیش از این تاریخ بخشی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ بود. اکوادور از شمال با کلمبیا، از شرق و جنوب با پرو همسایه است و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگس در اقیانوس آرام در حدود 965 کیلومتری غرب کشور است. اکوادور دارای مساحتی برابر با 256٬370 کیلومتر مربع می‌باشد.

در حدود یک هزار ایرانی در اکوادور زندگی می‌کنند که بیشترین تعداد ایرانیان به ترتیب در شهرهای کیتو، گوایاکیل و کوئنکا حضور دارند.

وزیر خارجه ایران پس از اکوادور به شیلی، بولیوی و ونزوئلا سفر خواهد کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین