کد خبر: ۵۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
ورود دستگاه قضایی به پرونده بانک سرمایه
در سال‌های اخیر بحث‌هایی پیرامون عملکرد غیرشفاف صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح است و هر بار بحث تحقیق و تفحص از این صندوق توسط مجلس ناکام می‌ماند همچنین مباحثی در رابطه با دریافت حقوق‌های نجومی در این صندوق مطرح شده است البته شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با انتشار فیش حقوقی خود به این مسائل پاسخ داد.
ناطقان: در فضای مجازی خبری منتشر شده است که از دستگیری مدیرعامل بزرگترین هلدینگ اقتصادی آموزش و پرورش خبر می‌دهد.

در این خبر آمده است: شنیده می‌شود مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی آموزش و پرورش به اتهام اختلاس دستگیر شده است.
 

شهاب الدین غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تماس در گفتگو با تسنیم ضمن تکذیب خبر بازداشتش گفت:‌ بنده به عنوان مطلع در رابطه با وضعیت ضمانت‌‌نامه‌های بانک سرمایه احضار شده و توضیحاتی را ارائه کردم.

وی افزود:‌ هم‌‌اکنون بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح است که ما از این موضوع استقبال می‌کنیم چرا که تحقیق و تفحص حق مجلس است.

گفتنی است در سال‌های اخیر بحث‌هایی پیرامون عملکرد غیرشفاف صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح است و هر بار بحث تحقیق و تفحص از این صندوق توسط مجلس ناکام می‌ماند.


اخیراً‌ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام کرد:‌ تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در این مجلس و مجلس نهم ابتر ماند، در مجلس دهم مجددا طرح امضا و تحویل هیئت رئیسه شد اما  هنوز در دستور رسیدگی قرار نگرفته است.

وی افزود: مطمئنم افرادی در دولت و مجلس اجازه تحقیق و تفحص را نمی‌دهند اما بدانید که شش هزار میلیارد تومان از پول فرهنگیان چپاول شد و بانک سرمایه، ماشین‌سازی اراک و سایر بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه ورشکست شدند این افراد خائنانی هستند که باید محاکمه شوند و به سزای عمل خود برسند.

علی مطهری نائب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: این تحقیق و تفحص به کمیسیون آموزش مجلس دهم ارجاع شده و باید طبق آیین نامه آن را در دستور کار قرار دهد بنده به این کمیسیون توصیه می‌کنم هرچه سریع تر این کار را انجام دهد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین