کد خبر: ۵۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به خبر استقرار سامانه دفاعی اس 300 در سایت فردو اعلام کرد که واشنگتن نگران دستیابی ایران به تسلیحات پیشرفته است.
ناطقان:وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به خبر استقرار سامانه دفاعی اس 300 در سایت فردو اعلام کرد که واشنگتن نگران دستیابی ایران به تسلیحات پیشرفته است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره خبر استقرار سامانه دفاعی اس 300 در نزدیکی تاسیسات فردو گفت: این مساله‌ای است که وزیر امور خارجه در گذشته به‌طور شفاف درباره آن اظهار نظر کرده و در موارد متعدد نگرانی واشنگتن درباره فروش سلاح‌های پیشرفته، از جمله اس ۳۰۰ به ایران را به همتای روس خود منتقل کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی در ادامه گفت: ما این اخبار را دریافت کرده‌ایم و نگران آن هستیم، چرا که با فروش آن به ایران مخالفیم. وزارت امور خارجه پیش‌تر گفته است که دفاعی بودن این سامانه مورد اعتراض نیست، بلکه پیشرفته بودن آن مطرح است که ظرفیت موشکی ایران را که موجب نگرانی واشنگتن و برخی هم‌پیمانان آن در منطقه است، تقویت می‌کند.

وی افزود: ما نگران این ظرفیت‌ها هستیم و به‌طور قطع به رایزنی‌های خود با شرکای‌مان در این زمینه ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، قرارداد خرید سامانه پیشرفته پدافند هوایی اس ۳۰۰ حدود ۹ سال میان ایران و روسیه امضا شد، اما مسکو در سال 2010 تحت فشارهای غرب و آمریکا به این بهانه که توافق نقض قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران است، از تحویل آن به تهران خودداری کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه سرانجام ممنوعیت انتقال سامانه دفاعی اس 300 به ایران را لغو کرد و از آن پس رایزنی‌ها میان دو طرف برای انعقاد یک قرارداد جدید آغاز شد. مقامات ایران و روسیه اعلام کرده‌اند که این سامانه به طور کامل به ایران انتقال داده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین