کد خبر: ۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
حادثه آتش سوزی که در پساب صنعتی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی رخ داده است، هم اکنون تحت کنترل بوده و از سرایت آتش جلوگیری شده است.
ناطقان: حادثه آتش سوزی عصر امروز (سه شنبه، ٩ شهریورماه) که در یکی از واحدهای فاضلاب‌های صنعتی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی رخ داده آسیبی به پالایشگاه این فازها وارد نکرده است و خطری این پالایشگاه را تهدید نمی کند.

ایوب بنوی سخنگوی کمیته بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در این خصوص به خبرآنلاین گفت: این آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه امروز در پالایشگاه ششم در حوضچه پساب‌های هیدروکربنی پالایشگاه رخ داد.

به گفته وی این حوضچه حدود ۲۵۰ متر با محدوده تاسیسات اصلی پالایشگاه فاصله داشته و هیچ خطری تاسیسات و پالایشگاه را تهدید نمی کند.

وی افزود: در اولین دقایق وقوع آتش‌سوزی مسیرهای ورودی حوضچه مسدود و بلافاصله ستاد مدیریت بحران با مدیریت مهدی یوسفی مدیرعامل منطقه ویژه پارس تشکیل شد.

بنوی تصریح کرد: زباله‌های هیدروکربنی در موقع حریق دود زیادی تولید می کند و با وجود اینکه آتش‌سوزی گسترده و شدید نیست دود ایجاد شده زیاد است.

سخنگوی کمیته بحران پارس جنوبی تاکید کرد:  در نخستین دقایق آتش‌سوزی نیروهای امداد و نجات و آتش‌نشانی به فازهای ۱۵ و ۱۶ اعزام شدند. هم اکنون حادثه تحت کنترل نیروهای اعزامی است.

وی ادامه داد: این آتش سوزی هیچ صدمات جانی در برنداشته و در حال حاضر هم وضعیت کاملا در کنترل نیروهای آتش نشانی و کمیته بحران است.

گفتنی است فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی (پالایشگاه ششم پارس جنوبی) هم اکنون زیر نظر مجتمع گازی پارس جنوبی فعالیت می کند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین