کد خبر: ۵۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
دشمن درصدد است که با ایجاد دو قطبی کاذب «آرمان - معیشت» این دو را از هم جدا کرده و القا کند که آرمان با معیشت در یکجا نخواهد گنجید و مردم برای دست‌یابی به معیشت و پیشرفت اقتصادی باید از آرمان خود بگذرند.
ناطقان: «محمدصادق کوشکی» در روزنامه «حمایت» نوشت:
1. مسئله اصلی این روزهای کشور که به گونه‌ای تمام اقشار را درگیر خود کرده است، یقیناً معیشت و بهبود وضعیت معیشتی آنان است. مسئله معیشت از ابتدای پیروزی انقلاب، مورد توجه و همت مسئولین بوده است اما به دلایل مختلفی، رتبه اقتصادی کشور هنوز به‌پای سایر مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی نرسیده است که عدم خودباوری، غفلت از اولویت‌ها و پرداختن به حواشی را می‌توان ازجمله علل آن برشمرد.
باوجود تأکید رهبر بصیر انقلاب بر عدم اتکا به نفت و ضرورت فاصله گرفتن از اقتصاد تک‌محصولی و باوجود تنوع معادن و منابع در کنار گستردگی آن‌ها، هنوز هم توانایی‌ها و استعدادهای کشور بالفعل نشده است. هنوز هم دشمنان با توسل به حربه تحریم و سوءاستفاده از ضعف‌های اقتصادی تلاش می‌کنند که صف مردم را از مسئولین جدا کرده و آنان را در مقابل نظام قرار دهند.
2. در جریان تحریم‌های غیر ظالمانه که به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بر کشورمان تحمیل شد، متأسفانه برخی جریانات روی این موج سوار شدند که تأمین معیشت و بهبود اقتصاد در گروی کنار گذاشتن اصول انقلاب محقق می‌شود و برجام دو و سه را مطرح کردند؛ درحالی‌که مسئله تحریم‌ها و فشارها از ابتدای انقلاب و زمانی که مسئله هسته‌ای در میان نبود هم وجود داشت.
 بنابراین، گره زدن بهبود معاش به دست کشیدن از اصول انقلاب و بهره‌برداری سیاسی از آن، موضوعی کاملاً شیطنت‌‌آمیز است که اگر نگوییم با خط‌ دهی از آن‌سوی مرزها صورت می‌گیرد، دست‌کم نشان‌دهنده اوج ناآگاهی و غفلت قائلین به آن به شمار می‌آید.
تمسک به سیاست «پمپاژ حواشی» برای فرار از پرداختن به این دغدغه مهم کشور در حالی صورت می‌گیرد که اصرار بر ادامه این سیاست به فرض ناآگاهی، «بازی در زمین دشمن» تفسیر خواهد شد چراکه نظام سلطه و غرب، بارها بر استفاده از حربه اقتصاد و معیشت مردم برای «تغییر محاسبات» انقلاب، تصریح کرده‌اند. حقیقت این است که برخی مسئولین ثابت کرده‌اند از نظر درک دسیسه‌های دشمنان، عقب‌تر از مردم عادی کوچه و بازار هستند و چه کسی است که نداند تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، امید معاندین داخلی و خارجی را ناامید کرده و اقتصاد شکوفا شده را در برابر توطئه‌ها، مقاوم می‌کند؟
دشمن درصدد است که با ایجاد دو قطبی کاذب «آرمان - معیشت» این دو را از هم جدا کرده و القا کند که آرمان با معیشت در یکجا نخواهد گنجید و مردم برای دست‌یابی به معیشت و پیشرفت اقتصادی باید از آرمان خود بگذرند. لذا حل مسئله اقتصاد و ارتقاء آن علاوه بر وظیفه شرعی و منطقی، یک راهبرد سیاسی در قاموس انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و  برخی مسئولین، به‌جای حاشیه پراکنی و لفاظی باید ثابت کنند که جمهوری اسلامی برای بهبود رفاهی و معیشتی مردم، مصمم و برای جنگ اقتصادی با دشمن، آماده پیکار است.
3. از سوی دیگر، وقتی مردم تلاش مسئولین و برنامه‌های آن‌ها را در جهت شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات معیشتی ببینند، باوجود فشارهای بیرونی در کنار آنان ایستاده و از آن‌ها پشتیبانی خواهند کرد. در واقع جهاد اقتصادی مسئولین قبل از به ثمر رسیدن نتایج آن، خود یک تبلیغ عملی است در راستای نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب ازجمله خدمت به مردم.
4. خدمت به مردم که امروز، موضوع اقتصاد و معیشت - با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه- از اولویت‌ها و امهات آن است، در بیان رهبری بهترین راه مبارزه با آمریکا معرفی شده و در واقع به سنگ محک جریان‌ها برای سنجش وفاداری‌شان به آرمان‌های انقلاب، تبدیل شده است. بر این اساس، هر جریان و گروهی که بدون تقلید از اقتصاد لیبرالیسم، به رفع مشکلات اقتصادی کشور بر پایه تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزد، فارغ از اینکه به کدام طیف و جناح تعلق داشته باشد، در مسیر تحکیم پایه‌های انقلاب قدم برداشته و محبوب قلوب مردم خواهد بود.  
5. برای بهبود معیشت، توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و انسانی داخلی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اگر بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی حداکثر استفاده را ببریم و واحدهای تولیدی را از رکود خارج کنیم، در نتیجه قادر خواهیم بود تا زمینه اشتغال و رفع بیکاری را فراهم نماییم. شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد به گونه‌ای است که به دلیل سوددهی فعالیت‌های غیر تولیدی و عدم حمایت کافی از تولیدکنندگان داخلی، سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و کشاورزی احتیاط می‌کنند و در مواقعی، اقتصاد کشور به‌جای حرکت و بهره‌گیری از تمام توان و قدرت، در هیاهوی شعارهای سیاسی، متوقف مانده است.
6.این روزها، با توجه به نزدیک شدن حال و هوای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، وجهه همت برخی، سر دادن شعارهای سیاسی و توجه به هر چیزی جز اولویت اصلی کشور (اقتصاد و معیشت) است اما بر تمام جریان‌های سیاسی  که خود را متعهد و وفادار به کشور می‌دانند واجب است در کارزار سیاسی، از کلی‌گویی‌ها پرهیز کنند، به تبیین مسیر شفاف و دقیق در نقشه راه  اقتصاد مقاومتی کشور در «اقدام و عمل» بپردازند و تمام اهتمام خود را بر روی اولویت معیشتی کشور معطوف کنند چراکه این موضوع توسط رهبر معظم انقلاب همیشه به مسئولین تأکید شده است که به اصل مسائل پرداخته و از حاشیه‌سازی پرهیز کنند.
7. به یاد داریم که در برخی مقاطع انقلاب، برخی جریانات و گروه‌ها که مجال خدمت‌رسانی به مردم را پیدا کردند، سیاست‌های بعضاً نامتقارن با اصول نظام را در اولویت قرار داده و با طرح این مغلطه که مشکلات اقتصادی، پیش از این هم وجود داشت و رأی مردم به دلیل شعارهای سیاسی آن جناح خاص بوده، از زیر بار مسئولیت، شانه خالی کردند. در همان زمان بود که مقدمات فتنه‌ها و تهدیدات شکل گرفت و متأسفانه در حال حاضر برخی جریان‌ها و گروه‌ها، با فراموش کردن یا به فراموشی سپردن مسئله معیشت، در حال تکرار همان اشتباه هستند.
تحقق امنیت، عدالت، شکوفایی معنوی و علمی و در یک کلام، رشد همه جانبه جامعه اسلامی در پرتو توجه به رشد اقتصادی و معیشتی مردم است که در آموزه‌های دینی ما نیز بر آن تأکید شده و هیچ راهی برای تحقق مؤلفه‌های ذکر شده، سریع‌تر و هموارتر از پرهیز از حواشی و توجه به اولویت‌های اقتصادی وجود ندارد. بنابراین، «اولویت اول معیشت است، معیشت که نباشد، دین هم نیست، اخلاق هم نیست ...» (رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی – 29/3/79) همچنانکه رهبر انقلاب، در دیدار اخیرشان با رئیس جمهور محترم و اعضای هیأت دولت فرمودند: «اقتصاد مسأله اول کشور است.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین