کد خبر: ۵۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: همچنین از این به بعد قسط پلکانی تسهیلات 80 میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری با سود 8 درصد به 683 هزار تومان و برای داخل شهر تهران با سود 9.5 درصد 742 هزار تومان خواهد بود.
ناطقان: محمدهاشیم بت‌شکن  در پاسخ به این سوال که‌ آیا باز هم نرخ سود تسهیلات مسکن کاهش خواهد یافت گفت: در مقطع کنونی و با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن به 8 درصد در بافت‌های فرسوده و 9.5 در مناطق شهری می‌توان گفت که این نرخ‌ ها حداقل نرخی است که ما می‌توانیم داشته باشیم و کمتر از این نمی‌تواند باشد.

وی با اشاره به آمارهای بانک مرکزی درخصوص میزان معاملات و قیمت مسکن گفت: میزان معاملات در پنج ماه اول سال جاری در تهران روزانه به 17 هزار فقره رسیده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد نشان می‌دهد.

نرخ رشد قیمت مسکن معقول است

بت‌شکن با تاکید بر اینکه علی‌رغم رشد معاملات مسکن با یک رشد معقول در قیمت مسکن مواجه هستیم،خاطرنشان کرد: در حال حاضر با یک نرخ رشد معقول در قیمت مسکن مواجه هستیم به طوری که آمارها نشان می‌دهد که در مرداد ماه امسال قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.6 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بازار مسکن در یک مسیر همطراز نقطه به نقطه حرکت می‌کند و با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات و نرخ رشد اقتصادی 4.4 درصد،ی حجم تسهیلات پرداختی برای ساخت مسکن از سوی بانک مسکن حاکی از رشد 98 درصدی پرداخت تسهیلات ساخت است.

بت‌شکن ادامه داد: با توجه به روند 65 درصدی پرداخت تسهیلات خرید مسکن و معاملات واحدهای با کمتر از 80 متر متوجه می‌شویم که پرداخت تسهیلات بیشتر به سمت متقاضیان واقعی بوده است.

رشد بیش از دو برابری سپرده‌گذاری در صندوق یکم


وی درخصوص کاهش نرخ سود تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن که از ابتدای امسال شروع شده و در حال حاضر به 8 درصد در بافت فرسوده و 9.5 درصد در مناطق شهری رسیده است،گفت: کاهش نرخ سود مسکن موجب افزایش سپرده‌گذاری متقاضیان شده است چرا که اگر به آمارها نگاه کنیم متوجه می‌شویم که میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم در سال گذشته روزانه 169 فقره بوده است اما امسال با کاهش نرخ سود بانکی 14.1 به 11 درصد به طور متوسط به روزانه 385 فقره سپرده‌گذاری رسیده است.

بت شکن از ابلاغ دستورالعمل کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی با هماهنگی با بانک مرکزی طی هفته جاری به شعب بانک مسکن در کل کشور  خبر داد و گفت: سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای تهران 80 میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 60 میلیون تومان و برای سایر شهرها 40 میلیون تومان است.

جزئیات اقساط جدید تسهیلات مسکن


وی به میزان اقساط پرداختی با توجه به کاهش نرخ سود از 11 درصد به 9.5 درصد اشاره کرد و گفت: قسط پلکانی تسهیلات 60 میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری که در گذشته با سود 14 درصد 862 هزار تومان بود، با سود 8 درصد به 512 هزار تومان و در خارج از بافت فرسوده شهری با سود 9.5 درصد به 557 هزار تومان کاهش یافت که حاکی از کاهش 41 درصدی میزان اقساط پرداختی دارد.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: همچنین از این به بعد قسط پلکانی تسهیلات 80 میلیون تومانی در بافت فرسوده شهری با سود 8 درصد به 683 هزار تومان و برای داخل شهر تهران با سود 9.5 درصد 742 هزار تومان خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین