کد خبر: ۵۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
نگاهی به کتاب «لحظه‌های بی تو بودن»
نویسنده در کتابش سعی کرده برای کنترل قوه جنسی و حواشی آن که مبتلا‌به این گروه سنی است راهکارهایی ارائه دهد و به تعبیری راه‌های مدیریت و کنترل آن را به خواننده نشان دهد.
ناطقان: نوجوانی است و دردسرهای آن، نوجوانی است و فراز و فرودهای روحی و روانی فرد نوجوان در آن دوره، دوره‌ای که ناشناخته‌های بسیار دارد و هنوز با وجود پیشرفت‌هایی که علوم داشته‌اند نتوانسته‌اند بسیاری از مسائل این دوره را شناسایی کنند و راهکارهایی برای برون‌رفت از آنها ارائه کنند.

خانواده‌ها نیز در این دوره نقش تعیین کننده‌ای دارند که می‌توانند با رفتار درست نسبت به نوجوان و جوان خود در کنترل آنها نقش مهمی ایفا کنند. دوره جوانی، را می‌توان به مسیر لغزنده‌ای تشبیه کرد که بر اثر بارش مناظر شهوانی و وزش افکار جنسی، باعث ایجاد توفان شهوت در دل و یخ زدگی و کندی مسیر حرکت به سوی خدا می‌شود.

از این رو باید با مدیریت صحیح و همراه داشتن تجهیزات معنوی، گام در این مسیر گذارد تا از پیامدها و خطرات در امان ماند و به سلامت به مقصد رسید. نوشتار حاضر تلاشی است برای محکم کردن قدمها و اراده هاست؛ به امید آنکه در زندگی، لحظه‌های بدون خدا هرگز وجود نداشته باشد.

نوجوانان چگونه قوای جنسی خود را کنترل کنند

رضا اخوی در کتابی با عنوان «لحظه‌های بی تو بودن» سعی کرده با زبانی تمثیل‌وار راهکارهای کنترل جنسی برای نوجوانان و جوانان ارائه کرده است. او در این کتاب سعی داشته با استفاده از مثال‌های مختلف که هر ذهنی درستی آن مثال و شاهد را تصدیق می‌کند به خواننده نشان دهد که آزاد گذاشتن میل جنسی موجب سقوط فرد است.

نویسنده در کتابش سعی کرده برای کنترل قوه جنسی و حواشی آن که مبتلا‌به این گروه سنی است راهکارهایی ارائه دهد و به تعبیری راه‌های مدیریت و کنترل آن را به خواننده نشان دهد.

«لحظه‌های بی تو بودن» کتابی کم حجم است اما در هر صفحه نویسنده با قصه‌پردازی و تمثیل خواننده را به اصل ماجرا وارد می‌کند و در پایان هر صفحه با بیان کلامی از یکی از معصومین در موضوع مورد بحث مسئله را جمع‌بندی می‌کند. هر موضوع با تیترهایی متفاوت و جذاب خواننده را به خود می‌خواند و ویژگی که در مورد این کتاب باید مورد اشاره قرار بگیرد این است که خواننده لازم نیست از ابتدا کتاب را دست بگیرد و از هر نقطه‌ای باز می‌کند می‌تواند از کتاب لذت ببرد.

قطع کتاب هم به گونه‌ای است که خواننده را به خود جلب می‌کند، به خصوص مخاطب نوجوانی که ممکن است کمتر اهل خواندن باشد، اما قطع و تعداد صفحات «لحظه‌های بی تو بودن» توجه مخاطب نوجوان را به خود جلب خواهد کرد. شاید بتوان گفت طرح جلد این کتاب را نقطه ضعف آن بر شمرد. اگر برای این کتاب طرح جلد بهتر با رنگ و لعاب جذابی که مخاطب نوجوان را به خود بخواند انتخاب می‌شد حتما موفق‌تر می‌شد در حالی که محتوای کتاب بسیار ارزمشند و مفید است.

این کتاب از آن دست کتاب‌هایی است که می‌تواند از سوی معاونت پرورشی آموزش و پرورش به دانش‌آموزان توصیه شود تا به عنوان یک برنامه فوق برنامه آن را مطالعه کنند.

کتاب «لحظه‌های بی تو بودن» اثر رضا اخوی از سوی انتشارات جمکران در 86 صفحه با قیمت 3500 تومان منتشر شده است
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین