کد خبر: ۵۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
نایب رئیس مجلس:
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برجام نبود منتقدان چگونه از دولت انتقاد می کردند، گفت: عده ای نمی خواهند دولت سرپا بایستد؛ قبل از برجام آمریکا دنیا را علیه ایران متحد کرده بود، اما برجام نفس کشور را باز کرد.
ناطقان: مسعود پزشکیان سه شنبه شب در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه نمی دانم چرا برخی افراد در مورد برجام به دولت فشار می آورند، اظهار کرد: اگر برجام نبود، حتی یک کشتی ایران در هیچ اسکله ای لنگر نمی انداخت و امکان داد و ستد با سایر کشورها را هم نداشتیم.

وی با بیان اینکه قبل از امضای برجام، کشور کوچک قطر روزانه 4 هزار میلیارد ریال سهم گاز ایران در خلیج فارس را می برد و عراق در میادین مشترک نفتی سهم ما را می گیرد و چرا تاکنون نتوانسته ایم جلویش را بگیریم، خاطر نشان کرد: اگر برجام نبود وضع کشور نامعلوم بود و حتی دارو هم نمی توانستیم، وارد کنیم.

پزشکیان خطاب به منتقدان برجام با طرح این سوال که اگر برجام را قبول ندارید، چه گزینه ای برای جایگزینی دارید، افزود: با شعار و فریاد نمی توان کشور را اداره کرد و اینکه آمریکا در اجرای برجام بدعهدی می کند جداست؛ اما در سایه برجام الان ما با دنیا تعامل می کنیم و بستر مراودات بین المللی آماده شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه قلدری عربستان در منطقه به خاطر برجام است، اظهار کرد: 'برجام بزرگ ترین دستاورد نظام است. اگر رهبر معظم انقلاب برجام را امضا نمی کرد، هیچ قدرتی در کشور جرأت نداشت آن را به فرجام برساند و دفاع معظم له از برجام و تیم هسته ای منتقدان را سرجایشان نشاند.

وی با بیان اینکه منتقدان نمی خواهند دولت روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: اینکه دولت توانسته ثبات را در کشور ایجاد کند و با دنیا تعامل داشته باشد، بزرگ ترین دستاورد است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در معامله باید چیزی بدهی و چیزی بستانی و اینکه هیأت های بزرگ اقتصادی و سیاسی خارجی بعد از اجرای برجام به ایران می آیند، دستاورد ارزشمندی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع FATF خاطرنشان کرد: در بانک های خارجی باید مبدأ و مقصد پول برای جلوگیری از پولشویی مشخص باشد و بررسی این موضوع باید به صورت تخصصی و با نگاه علمی و کارشناسی و از منظر حقوق بین الملل مورد ارزیابی قرار گیرد.
پزشکیان با تأکید بر اینکه «من به عنوان نماینده مجلس اطلاعات اولیه از این تفاهم نامه دارم اما باید کارشناسان نتیجه نهایی را برای آن ارائه دهند» افزود: من به عنوان نماینده غیر کارشناس در موضوع FATF نمی توانم دخالت کنم و هر کاری را باید به متخصص آن ارجاع دهیم و تصمیمات ما باید کارشناسی شده باشد.

** کشور با اطلاعات درست اداره می شود نه با فریاد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات کشور در ارتباط با فساد، رانت و زمین خواری در مجلس هستیم، اظهار کرد: اگر اطلاعات و داده های صحیح دستمان باشد، هیچ کس به سادگی نمی تواند بی قانونی کند.

وی با بیان اینکه در مجلس به دنبال اجرای داده ها هستیم، خاطرنشان کرد: کشور با اطلاعات اداره می شود، نه با زور و فریاد و اگر داده دست آدم باشد، مسلمان و کافر نمی شناسد و فساد بوجود نمی آید.

پزشکیان نگاه علمی و کارشناسی را راهکار حل مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: بعد از چهار دهه در جامعه مشکل داریم؛ بخاطر اینکه به مسایل کارشناسی و علمی نگاه نکرده ایم و برای هر سختی، راهی وجود دارد.
وی با بیان اینکه «متأسفانه با علم و اطلاعات، مدیریت نمی کنیم» افزود: اگر با داده مدیریت نکنیم به راحتی به آدم اتهام می زنند.

** نحوه سخنرانی پشت تریبون مهم است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست علم است، اظهار کرد: در دنیا باید با زبان بین المللی صحبت کرد همان طور که اکثر سیاستمداران با نوشته و از روی علم صحبت می کنند.
پزشکیان ادامه داد: چون تصمیم هایمان کارشناسی نبوده بنابر این با دنیا به مشکل بر می خوریم.

** مشکل مجلس، نظارت است
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، نظارت را جزو وظایف ذاتی مجلس دانست و گفت: مشکل ما در مجلس نظارت است که زیاد صحبت می کنیم اما علمی و کارشناسی نیست.

وی با بیان اینکه «دغدغه ام در مجلس این است که نظارت هایمان را کارشناسی کنیم» افزود: قانونی در مجلس می نویسیم و شش ماه بعد به آن تبصره می زنیم. اما اگر بخواهیم مدیریت کنیم باید ابزار و روش داشته باشیم.

پزشکیان با اعلام اینکه «علت بیکاری فزاینده، غفلت امثال ماست که به طور کارشناسی برنامه ریزی نکرده ایم و امروز شاهد بیکاری در بین جوانان فارغ التحصیل هستیم» گفت: شاید مدیران از خود سؤال کنند که چرا صنعت، اقتصاد و کشاورزی را به این روز انداخته ایم؛ چون کارشناسی و عالمانه تصمیم نمی گیریم.

پزشکیان با اشاره به اورانیوم ذخیره شده در کشور و نیاز سالانه نیروگاههای ایران ابراز کرد: مجلس برای مقابله با آمریکا تصویب کرد که دولت باید 20 هزار مگاوات برق هسته ای تولید کند؛ در حالی که کل ذخایر اورانیوم ما دوساله تمام می شود؛ بنابر این باید علمی و کارشناسانه تصمیم گیری کنیم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین