کد خبر: ۵۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
اندرحکایات غفلت بانک مرکزی از موسسات غیرمجاز
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طلب سپرده‌گذاران استان اصفهان از مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، 900 میلیارد تومان و املاک این مؤسسه در اصفهان هم چندین برابر این مبلغ است.
ناطقان: سید ناصر موسوی لارگانی ظهر امروز در همایش سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج جهت مطالبه حقوقشان از مسؤولان در مهدیه اصفهان، طلب سپرده‌گذاران استان اصفهان را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: البته املاکی که از این مؤسسه در اصفهان هست، چندین برابر این مقدار است.

وی با اشاره به تعطیلات کنونی مجلس خاطر نشان کرد: پیگیری‌های مورد نیاز درباره این مؤسسه را در اولین روزهای مهر از سر می‌گیریم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی، افزود: مسؤولان بانک مرکزی که می‌گویند این مؤسسه اجازه شعبه زدن نداشته است، چه طور وقتی در خیابان میرداماد و روبروی بانک مرکزی شعبه زده است، متوجه نشده‌اند و مسؤولان اجرایی استان چرا از آن‌ها مجوز درخواست نکردند؟

موسوی لارگانی ابراز امیدواری کرد با وجود سرمایه این مؤسسه در اصفهان با همراهی نمایندگان مشکل سپرده‌گذاران در اصفهان، به صورت جدی پیگیری و حل شود.

حیدرعلی عابدی نماینده دیگر مردم اصفهان در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم به نام ائمه و قانون نظام اسلامی اعتماد کردند و در این مؤسسه سرمایه‌گذاری کردند، اظهار کرد: هر مؤسسه‌ای باید زیر ذره‌بین قضایی و دادستانی قرار بگیرد و استانداری نیز باید رصد کند و جوابگو باشد.

عابدی به سپرده‌گذاران قول پیگیری مستمر داد و احقاق حقوق آن‌ها را جزو وظایف شرعی و قانونی خود دانست.

حسینعلی حاجی دلیگانی نیز در این همایش با بیان اینکه حق با سپرده‌گذاران است، اظهار کرد: در درجه اول بانک مرکزی و بعد وزارت اقتصاد و دارایی و قوه قضاییه باید پاسخگوی این تخلف باشند.

وی عملکرد بانک عامل این مؤسسه را نیز رضایت‌بخش ندانست و در خصوص پیگیری این مشکل در مجلس نیز گفت: به همراه آقای قاضی پور طرح سؤال از وزیر دادگستری را به اجرا گذاشتیم، ولی جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با اشاره به مصاحبه وزیر کشور دو ماه قبل از انتخابات 94 و وعده حل این مشکل، خاطرنشان کرد: استاندار خراسان هم قول پیگیری داده بود ولی این مشکل همچنان حل نشده است.

حاجی دلیگانی در پایان از جلسات آینده کمیسیون با حضور سه وزیر اقتصاد، دادگستری و کشور و جلسه‌ای نیز با حضور رئیس بانک مرکزی در خصوص مطالبه سپرده‌گذاران خبر داد.

در پایان این همایش قطعنامه‌ای نیز به امضای سپرده‌گذاران رسید.

طبق این گزارش مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج نزدیک یک میلیون و 270 هزار نفر سپرده‌گذار داشته است و بدهی این مؤسسه بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان عنوان شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین