کد خبر: ۵۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
مانی حقیقی کارگردان و بازیگر سینما با اعلام این که اعتراض به هفته نامه یالثارات را در قالب شکایتی کیفری پیگیری می کنیم، گفت: اگر وزیر ارشاد و رئیس قوه قضائیه هم در این زمینه به کمک ما بیایند، خوشحال می شویم.
ناطقان: هفته نامه یالثارات در هفته های گذشته مطالبی را علیه مانی حقیقی، اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی، و فیلم فروشنده و سینمای ایران منتشر کرده بود که واکنش های بسیاری از هنرمندان را برانگیخت.
حقیقی ، امشب نیز در مراسم دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: در چند روز گذشته و در پی توهین نشریه یالثارات، تعداد بسیاری از همکاران و مردم با روش های مختلفی از ما دلجویی کرده اند. اما خبر خوشی را برای این عزیزان دارم و آن این که هر سه ما تصمیم گرفته ایم که اعتراض خود را در قالب یک شکایت کیفری پیگیری کنیم.
وی با تشکر از دوستانی که در این مدت ابراز احساسات کرده و تعصب نشان داده اند، ادامه داد: شاید در این جشن جای خوبی برای زدن این حرف ها نباشد، اما متأسفانه باید گفت که هیچ جایی برای زدن چنین حرف هایی مناسب نیست و چاره ای ندارم.
این هنرمند عرصه سینما با تأکید بر اینکه ما باید انگیزه خود را از این واکنش ها نسبت به توهینِ «یالثارات» بدانیم، یادآور شد: برای همه کسانی که ما را می شناسند بسیار بدیهی است که مطالبی که در این نشریه چاپ شده، کذب محض است و کذبِ محض که دیگر تکذیب کردن ندارد؛ بنابراین هدف ما تکذیب این مطالب نیست.
وی تصریح کرد: از طرفی هم این که چطور ممکن است در مملکتی زندگی کنیم که نشریه ای که مجوز رسمی دارد، مطالبی را منتشر کند که هم فکاهی و هم هرز نگاری است ، بسیار برایم عجیب است و بنده هیچ قدرتی برای جلوگیری از داشتنِ این مجوز ندارم.
حقیقی خاطرنشان کرد: اما انگیزه اصلیِ نشان دادن واکنش به چنین مطالبی این است که ما سه نفر و قطعاً همه شما حاضر نیستیم در کشوری زندگی کنیم که فرهنگ آن زیر سایه قلدری و خشونت نقد شود. ما دستِ تمام کسانی را که به کارمان نقد دارند، و این نقد را در چارچوب اخلاقی و در قالب منطق و استدلال ارائه می دهند، می بوسیم؛ اما خارج از این چارچوب حق داریم جلوی این خشونت قلمی را بگیریم.
وی با تأکید بر اینکه ما به تنهایی نمی توانیم این کار را به سرانجام مطلوب برسانیم، افزود: برای اینکه این واکنش ها به نتیجه ای که می خواهیم برسد، نیاز به همکاری صنفیِ نه فقط هنرمندان بلکه همه ایرانیانی داریم که فکر می کنند این طرز برخورد با انسان ها اشتباه است.
این هنرمند همچنین گفت: مسئولیت اصلی بر دوش ما و شماهاست و خواهش می کنم که در این زمینه از ما حمایت کنید. نشریه یالثارات کوچکترین سندی برای ادعای خود ندارد و همانطور که گفتم حرف کذب که سندی نمی تواند داشته باشد؛ ولی ما برای بی اخلاقی آنان سند بسیار محکمی داریم که خود آنان در قالب این متن آن را در اختیار ما گذاشته اند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین