کد خبر: ۵۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
اعتراض هنرمندان به نشریه هتاک
ابراهیم حاتمی کیا در مراسم دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران گفت: اگر صاحبان قلم و هنرمندان به توهین یا لثارات واکنش نشان ندهند، «بی غیرتی» است.
ناطقان: هفته نامه یالثارات هفته های پیش مطالبی را علیه مانی حقیقی و اصغر فرهادی، فیلم فروشنده و سینمای ایران منتشر کرده بود که واکنش های بسیاری از هنرمندان را برانگیخت.

حاتمی کیا، بازیگر و کارگردان سینما، که در این مراسم جایزه ویژه کارگردانی برای فیلم بادیگارد به او تعلق گرفت، درباره توهین اخیر این نشریه افزود: کسانی که در این مجلس حضور دارند همه صاحبان قلم و اندیشه و محترم ترین طبقه هنرمندان کشور هستند. زمانی که این خبر را شنیدم و دیدم که حرمت قلم در این حد پایین آمد، بسیار برآشفته و ناراحت شدم و گفتم همه ما حتماً باید نسبت به این اتفاق واکنش تندی داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمی دانم این خشونت از کجا آمده که تا این اندازه می تواند قلمی را که حتی در خلوتگه خود هم نباید این گونه بنویسد، مجاز کند تا چنین مطالب شرم آوری را علنی بنویسد و اخلاق را زیر پا بگذارد.

* واکنش مریلا زارعی
بازیگر فیلم سینمایی دست های خالی درمراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس چلچراغ به مطالب منتشر شده در نشریه یالثارات علیه هنرمندان واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، مریلا زارعی پس از دریافت تندیس بهترین بازیگر زن برای فیلم دست های خالی گفت: تا به حال جایزه های متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی گرفته ام اما این برای نخستین بار است که بر تندیس خود بوسه می زنم.

وی در ادامه با بیان خاطره ایی از بازی در فیلم دست های خالی افزود : در صحنه ای از این فیلم ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم از من خواست چند لحظه ایی با سینه زدن و اشک ریختن برای امام حسین (ع) عزاداری کنم که من نپذیرفتم.

این بازیگر سینما ادامه داد : علت نپذیرفتنم دوری از ریا بود اما من هم مانند همه بچه های شیعه در خلوت خودم بارها برای امام حسین (ع) گریستم.

زارعی در ادامه با انتقاد شدید از نشریه ایی که به نام امام حسین (ع) آبروی فرزندان مسلمان کشور خود را می برد تاکید کرد: امام حسین (ع) به ما درس آزادگی یاد داد حال چگونه است که برخی با استفاده از این نام بیشترین اهانت ها را به هنرمندان مملکت خود می کنند؟

بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین خاطر نشان کرد: از بزرگان کشورمان می خواهم به این مسئله رسیدگی کنند چرا که ریختن آبروی مرد مسلمان جایی در فرهنگ حسینی ما ندارد.

زارعی در پایان خطاب به دست اندرکاران این نشریه گفت: من از کودکی مادرم فرهنگ حسینی را به من آموخت؛ حالا درباره من هرچه می خواهید بنویسید.

فرهاد اصلانی نیز در این مراسم پس از دریافت جایزه ویژه جشنواره چلچراغ با تشکر از داود میرباقری کارگردان سریال مختارنامه خطاب به وی گفت: ما هرچه آبرو در این حوزه داریم از شما است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین