کد خبر: ۵۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
رژه جانوران در ادبیات سیاسی! و خطر رسوخ هتاکی در فرهنگ عمومی
اگر چه تاریخ معاصر ورق خورد و پاک ترین دولت تاریخ(!) بارش را بست و رفت، اما "خلف های سیاسی اش" هرازچندگاهی در سخنرانی ها و تیترهای رسانه هایشان، خاطره ادبیات زننده دولت سابق را زنده نگاه می دارند.
ناطقان: هنوز یادمان نرفته در روزگاری نه چندان دور عالی ترین مقام اجرایی کشور در تریبون های ملی و حتی بین المللی چگونه و با چه ادبیاتی سخن می گفت! آری در سرزمین فردوسی و سعدی که اشعارشان فخر ایرنیان در سراسر گیتی است، ادبیات تازه ای رایج شده بود که گل واژه هایش "ممه و لولو" و بزغاله خطاب کردن مخالفان بود.

اگر چه تاریخ معاصر ورق خورد و پاک ترین دولت تاریخ(!) بارش را بست و رفت، اما "خلف های سیاسی اش" هرازچندگاهی در سخنرانی ها و تیترهای رسانه هایشان، خاطره ادبیات زننده دولت سابق را زنده نگاه می دارند.

طی روزهای و هفته های اخیر واژه"دیاثت" و "دیوث" بعنوان دو کلیدواژه محبوب جریان تندرو در کشور، تکرار می شود و هرازچندگاهی این برچسب را روی پیشانی فرد و یا "صنفی" می چسبانند.

صبح امروز هم مصاحبه حمید رسایی با روزنامه آرمان پای "جانوری" جدید را به ادبیات سیاسی کشور باز کرد، و این نامزد شکست خورده در دهمین دوره انتخابات مجلس، پیرامون دلیل ناکامی 7اسفند گفت: لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس مجموعه ای از اضداد بود. کسانی در لیست اصولگرایان حضور داشتند که تا«خرخره» از دولت و برجام حمایت کرده بودند و هم کسانی حضور داشتند که از سیاست‌های دولت انتقاد می‌کردند و با آن مخالف بودند. به دلیل همین خصلت "شتر مرغی"، لیست اصولگرایان موفق نشد جاذبه لازم را برای رای دادن مردم به وجود بیاورد.

به گزارش ناطقان؛ با در نظر داشتن سیر سریع و خطرناک شیوع عبارات "نازیبا" و بعضا هتاکانه در ادبیات سیاسی کشور، این نگرانی وجود دارد که بعد از طرح عباراتی همچون دیوث، ممه و لولو، بزغاله و شترمرغ، در آینده ای نه چندان دور پای جانواران جدید و فحش های تازه ای به فرهنگ سیاسی کشور باز شود و خدای ناکرده به مرور چنین ادبیاتی از بین نخبگان(!) و فعالان سیاسی در بین توده های مردم هم رسوخ پیدا کرده و نهادینه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین