کد خبر: ۵۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
باراک اوباما:
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بحران سوریه یکی از مسائلی است که ذهن او را به خود مشغول کرده و باعث می‌شود به این فکر کند که چه کاری باید انجام می‌داده که در انجم نداده است.
ناطقان: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که ماه‌های پایانی حضورش در کاخ سفید را می‌گذراند، می‌گوید بحران سوریه مشغله ذهنی دائمی اوست و همواره به این فکر می‌کند که چه کاری باید در سوریه انجام می‌داده، که انجام نداده است.

اوباما که با نشریه «ونیتی فیر» مصاحبه می‌کرد، در مورد اینکه چه مسائلی در گذشته او را به فکر وامی‌دارد، گفت: «یک نمونه خوبش سوریه است، که همیشه مشغله ذهنی من است. اینکه می‌بینم صدها هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند، مرا به این فکر می‌اندازد که در این 5، 6 سال چه کاری را باید طور دیگری انجام می‌دادم.»

وی افزود: «استدلال‌هایی که معمولا در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام می‌شد، اشتباهند. اینکه گفته می‌شود که اگر تسلیحات بیشتری به شورشی‌های سوری می‌دادیم که به نحوی به سرنگونی (بشار) اسد (رئیس‌جمهور سوریه) می‌شد. اینکه می‌گویند اگر بعد از بروز مسئله شیمیایی، به جای مذاکره و بیرون بردن آن تسلیحات، ما دست به حملات دقیق می‌زدیم، نتیجه قاطع‌تری می‌گرفتیم. تمام این‌ها چیزهایی است که من نظر مساعدی نسبت به آن‌ها ندارم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «اما این سوال را از خودم می‌پرسم که آیا چیزی بوده که ما به آن فکر نکرده باشیم؟ آیا اقدامی فراتر از آنچه به من پیشنهاد شد وجود داشته که مثلا اگر (وینستون) چرچیل (نخست‌وزیر اسبق انگلستان) بود آن را می‌دید یا مثلا اگر (دوایت) آیزنهاور (رئیس‌جمهور اسبق آمریکا) بود متوجه آن می‌شد؟ اینطور چیزهاست که اگر وقت فکر کردن به این مسئله را داشته باشم، ذهنم را به خود مشغول می‌کند.»

اوباما با بیان اینکه شخصا در حل مسائل دشوار و رسیدن به تصمیم قطعی در مورد موضوعات فردی توانمند است، گفت با این وجود «گاهی با خودم فکر می‌کنم که ای کاش می‌شد من بینش بالاتری داشتم.»
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین