کد خبر: ۵۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
بانک مرکزی در مقابل روند کاهشی سود می ایستد
با در نظر داشتن اظهارات ولی ا.. سیف پیرامون وضعیت نرخ سود بانکی و "منطقی دانستن آن" می توان انتظار داشت تا پایان عمر دولت یازدهم "سود18 درصد" بعنوان نقطه پایان کاهش نرخ سود بانکی تلقی شود.
ناطقان: در حالی که کارشناسان اقتصادی سود بالای بانکی را بعنوان یکی از آفت ها و موانع رونق تولید و تحقق اقتصادمقاومتی قلمداد می کنند، در دولت یازدهم کاهش سود "تسهیلات" و "سپرده ها" در دستور کار قرار گرفت و بدین ترتیب در یکهزار و دویست و پانزدهمین جلسه شورای پول و اعتبار؛ حداکثر نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک ها و موسسات اعتباری معادل 20 درصد و سقف نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی هنگام عقد قرارداد بین بانک ها و موسسات اعتباری و مشتری، معادل 22 درصد تعیین شد.



همچنین شورای پول و اعتبار، حداکثر 18 درصد برای سپرده های یکساله و حداکثر 10 درصد برای سپرده های کوتاه مدت کمتر از سه ماه را تایید و تصویب کرد.

با گذشت چند ماه از آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار و بالاگرفتن برخی زمزمه ها مبنی بر لزوم ادامه روند کاهش سود سپرده ها و بالطبع ورود سرمایه ها به بخش تولید، رییس کل بانک مرکزی روز گذشته در نشست تخصصی بررسی مسائل اقتصادی و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قزوین، نرخ سود بانکی در کشور را منطقی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر نرخ سود تسهیلات و سپرده ها با توجه به تنگنای مالی نظام بانکی در حد معقول است.

به گزارش ناطقان؛ با در نظر داشتن اظهارات ولی ا.. سیف پیرامون وضعیت نرخ سود بانکی و "منطقی دانستن آن" می توان انتظار داشت تا پایان عمر دولت یازدهم "سود18 درصد" بعنوان نقطه پایان کاهش نرخ سود بانکی تلقی شود و از این رو چرخه تولید نباید منتظر خروج منابع مردمی از بانک ها و بالطبع تزریق سرمایه های عمومی به رگ های تولید باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین