کد خبر: ۵۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
پلیس فتا به دانشجویان در خصوص ترفند جدید کلاهبرداری های اینترنتی هشدار داد.
ناطقان:با آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد این امر هستیم که تعداد زیادی از دانشجویان به علت تحصیل در شهرهایی به‌غیر از محل زندگی خود نیازمند تأمین محل سکونت برای خود هستند و از آنجا که خوابگاه‌های دانشگاه‌ها برای این امر کافی نیستند و یا به هر دلیلی دانشجویان مایل به استفاده از این فضا نیستند نیازمند اجاره و تهیه مسکنی برای خود در شهر محل تحصیلشان هستند.

از سویی استفاده از اینترنت در انجام کارهای روزمره به‌خصوص قشر جوانان گسترش زیادی یافته است، ازاین‌رو تعداد زیادی از دانشجویان به تبلیغات اینترنتی و سایت‌های نیازمندی برای اجاره مسکن در شهر موردنظر خود مراجعه می‌نمایند و با توجه به آغاز سال تحصیلی و بالا رفتن تقاضا برای اجاره مسکن، سودجویان و کلاهبرداران اقدام به قراردادن تبلیغات دروغین باقیمت‌های اغواگرایانه در صفحات نیازمندی اینترنتی می‌کنند.

سودجویان با این ترفند که در حال حاضر مشتری و تقاضا برای این مورد اجاره بسیار زیاد است از طرف مقابل درخواست پیش پرداخت می‌نمایند تا ملک مورد نظر را به شخص دیگری اجاره ندهند در حالی که اصلا چنین ملکی وجود خارجی ندارد و متاسفانه برخی از افراد در دام این کلاهبرداران گرفتار شده و برای این که فرصت را از دست ندهند مبالغی به عنوان پیش پرداخت به صورت اینترنتی به آنها پرداخت می‌کنند.

با رعایت چند نکته ساده زیر می‌توان از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها در امان بود:

- برای اجاره خانه و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه نمایید.

- قبل از هرگونه پرداخت وجه، حتما می‌بایست یک وقت بازدید از ملک مورد نظر هماهنگ کنید.

- با نرم افزارهایی همچون Google map یا سایر برنامه‌ها آدرس موجود در آگهی را بررسی نمایید تا مشخص شود چنین آدرسی وجود دارد یا خیر؟

- قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی نیست.

- در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت نمایید.

منبع: فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین