کد خبر: ۵۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
دادگاه عالی سازمان ملل اعلام کرده است، تصمیم خود در پرونده جزایر مارشال که سه کشور هند، پاکستان و بریتانیا را به دلیل عدم توقف رقابت تسلیحات هسته‌ای در بر می‌گیرد، اوایل ماه آتی میلادی اعلام می‌کند.
ناطقان:به نقل از خبرگزاری فرانس، در بیانیه‌ این دادگاه آمده است چهارشنبه پنجم اکتبر 2016 دادگاه بین‌المللی عدالت، به عنوان نهاد قضایی مهم در سازمان ملل حکم خود در این پرونده‌ها را اعلام می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده: این دادگاه یادآوری می‌کند که حکم مذکور لازم الاجراست و شرایط درخواست تجدیدنظر برای هیچ یک از گروه‌های درگیر در نظر گرفته نشده است.

جزایر مارشال که در قلب اقیانوس آرام قرار دارد بین سال‌های 1946 و 1958 عرصه آزمایش‌های متعدد هسته‌ای بوده است. حدود 67 نوع از انواع تسلیحات و بمب‌های هسته‌ای طی این سال‌ها در این منطقه آزمایش و منفجر شده‌اند.

در همین حال دولت این مجمع الجزایر از سه قدرت اتمی حاضر در این منطقه می‌خواهد تا تمامی اقدامات لازم برای اجرای تعهدات این کشورها در معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را انجام دهند.

این معاهده که در سال 1968 اعلام شده تنها از سوی لندن تصویب و تایید شده‌ است.

جزیره مارشال که محل زندگی 72 هزار تن است در سال 2014 شکایت خود را در دادگاه بین‌المللی عدالت علیه 9 کشوری که ادعا می‌شود در این کشور آزمایش هسته‌ای داشته‌اند، مطرح کرد.

کشورهای چین، کره شمالی، فرانسه، روسیه و آمریکا و هم‌چنین رژیم اسرائیل طرفهایی هستند که نامشان در این شکایت آمده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین