کد خبر: ۵۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
دیدار دکتر لاریجانی و ادناهون روسای مجالس ایران و کنیا ظهر امروز برگزار شد که این نشست با اتفاقات جالبی همراه شد.
ناطقان: دیدار دکتر لاریجانی و ادناهون روسای مجالس ایران و کنیا ظهر امروز برگزار شد که این نشست با اتفاقات جالبی همراه شد.

به گزارش جمهوریت دیدار دیروز دکتر لاریجانی با موتوری ادناهون رئیس مجلس ملی کنیا با حاشیه های جالبی همراه بود، به طوری که در این دیدار دکتر لاریجانی در معرفی زهرا سعیدی نماینده مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان یکی از نمایندگان حاضر در نشست، اعلام کرد که "خانم سعیدی یک نماینده خانم هستند اما به اندازه دهها مرد در مجلس فعالیت دارد".

 این اتفاقات پس از پایان دیدار دو جانبه نیز باردیگر تکرار شد، به طوری که بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس نیز در پایان این دیدار، خطاب به هیأت پارلمانی کنیا در توصیف خصایص و ویژگی های نماینده مردم مبارکه در مجلس تأکید کرد که "خانم سعیدی به عنوان یک نماینده جوان، به اندازه صد نماینده برای مجلس کار و تلاش می کند".

نطق های خاص  و کوبنده زهرا سعیدی نمایده مردم مبارکه از نخستین روزهای آغاز مجلس دهم مورد توجه رسانه ها و نمایندگان مجلس قرار گرفت.


در روزهای آغاز به کار مجلس نیز زهرا سعیدی در صحن علنی تذکری را در رابطه با نحوه‌ رای گیری آرای مخفی برای عضویت نمایندگان در کمیسیونها مطرح کرد که با تشویق تعداد دیگری از نمایندگان مواجه شد.

وی انتقاد داشت که چرا با وجود تخصص در زمینه های صنعتی و مالی نتوانسته به عضویت کمیسیون تخصصی دربیاید و اگر رای گیری مخفی بوده چرا روسای کمیسیون در مراسم رای گیری حاضر بودند.


 پس از این تذکر تعداد دیگری از نمایندگان که با همین مشکل مواجه بودند و نتوانسته بودند به کمیسیون‌های تخصصی که اولویت اولشان بوده راه پیدا کنند، زهرا سعیدی را تشویق کردند.

لازم به ذکر است زهرا سعیدی از معدود نمایندگانی بود که توانستند پس از اعتراض به کمیسیونی تخصصی در مجلس دهم راه یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین