کد خبر: ۵۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد:‌ بیانات امروز رهبری در مورد حضور یک فرد در انتخابات نشان دهنده اوج شفقت و دلسوزی ایشان بود. این موضوع باید به فال نیک گرفته شود چون فرصتی فراهم شد تا این افراد برای بار چندم میزان تبعیت از ولایت فقیه را در عرصه عمل نشان دهند.
ناطقان:علیرضا رحیمی با اشاره به بیانات امروز رهبری در کلاس خارج فقه درباره توصیه هایی در مورد انتخابات آتی گفت: این بیانات اوج شفقت و دلسوزی رهبری نسبت به یک فرد برای حضور پیدا نکردن در انتخابات است چراکه ایشان از سردلسوزی و  قبل از ورود به مرحله بررسی صلاحیت‌ها هشدار دادند که به مصلحت آن فرد و کشور است که وارد عرصه انتخابات نشود.

وی افزود:‌از طرف دیگر این بیانات را باید به فال نیک گرفت چون فرصتی فراهم شد که برای بار چندم افراد میزان تبعیت از ولایت فقیه را در عرصه عمل نشان دهند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه نگاه رهبری به عرصه سیاسی نگاهی مشفقانه و مدبرانه است، گفت: در شرایطی که اینکه حفظ آرامش کشور یکی از حیاتی‌ترین ضروریات کشور است و در حال نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری هستیم شاهد فعالیت برخی گروه‌ها در مقطع فعلی و حتی استفاده ابزاری از فرصت ها و موقعیت ها به هر مناسبتی هستیم تا آن‌ها با متشنج کردن فضای کشور یک طرفه و یک جانبه نسبت به دولت اتهام زنی و سیاه نمایی کرده و در نهایت فضای عمومی کشور را مسموم کنند

رحیمی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان برای فعالیت این افراد قصد طرح تذکری را در مجلس داشتند گفت: ما می خواستیم به وزارت کشور تذکر جدی برای جلوگیری از تبلیغات زودرس عده‌ای و سیاه‌نمایی علیه دولت و به دنبال آن تشویش اذهان عمومی را بدهیم که خوشبختانه مقام معظم رهبری  زودتر از بقیه این قضیه را تشخیص دادند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با نگاه ملی و دلسوزانه نصیحت ها و مشورت‌هایی ارائه کردند و لازم است آن‌هایی که ادعای التزام به ولایت فقیه دارند به صورت عملی تابعیت خود را از نظر رهبری نشان دهند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم‌چنین با تاکید بر اینکه پرهیز از دو قطبی شدن فضای انتخابات به مصلحت کشور است گفت: این موضوع به توزیع فرصتها بین کاندیداها کمک می‌کند و این فرصت‌ها را  در اختیار همگان قرار می‌دهد.  از این رو نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسی که در دوره‌ای با استفاده از حداکثر فرصت ها و احساسات مردم موج سواری کرده بخواهد  در سکوت دلسوزان شرایط را به نفع خود بخرد. لازم است که دیگران نیز وارد عرصه انتخابات شوند شاید بتوان تذکر رهبری را از این حیث تعبیر کرد.

رحیمی توضیح داد: نباید تصور شود که تذکر ایشان مصداقی بوده بلکه تذکر رهبری عرصه عمومی دارد و دیدی را مقابل سیاسیون قرار می‌دهد مبنی بر اینکه آرامش باید اولویت اول کشور باشد و رقابت های انتخاباتی نیز منجر به افزایش مشارکت مردم شود.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه ما محدود شدن رقابت های انتخاباتی نیست بلکه نباید رقابت‌ها شکننده باشند. هم‌چنین همه با استفاده از حق و حقوق طبیعی‌شان در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و فرصتی به آن‌ها برای خدمت به مردم داده شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین