کد خبر: ۵۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی اعلام کرده که هیچ بدهی به وزارت بهداشت ندارد، گفت: همین جا اعلام می‌کنیم که از این بیمه ۳۰۰۰ میلیارد تومان طلب داریم.
ناطقان:سیدحسن در حاشیه بازدید از بیمارستان لقمان حکیم شهرستان سرخس، اظهار کرد: متاسفانه هر جا می‌رویم هر مشکلی که طی ۳۰ سال گذشته حل نشده از ما مطالبه می‌شود. خوشبختانه وزارت نفت کمک کرده و مجموعه‌ای درمانی در این شهرستان ایجاد کرده است که نیروی تخصصی آن را تامین خواهیم کرد. البته باید توجه داشت تعداد متخصصان موجود امروز با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه بیمارستان لقمان حکیم سرخس تنها ۵۰ تخت در اختیار دارد، افزود: این در حالی است که در این شهرستان ۱۰۰ هزار نفر سکونت دارند و طبیعی است که این میزان تخت با نیازهای مردم متناسب نباشد، این بیمارستان تنها می‌تواند در کوتاه‌مدت به کمک مردم آید.  

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مجموعه درمانی شرکت نفت در این شهرستان استفاده عمومی دارد، اظهار کرد: این مجموعه صرفا برای کارکنان صنعت نفت نیست، البته بیمارستان ۵۰ تخت‌خوابی سرخس نیز برای ۹۶ تخت طراحی شده، اما سازندگان آن در میانه کار منصرف شدند، باید تعداد تخت‌خواب‌های بیمارستان به ۹۶ تخت‌خواب افزایش یابد، اما این امر صبر و حوصله مردم را می‌طلبد.

هاشمی افزود: از همه مهم‌تر چنین اقداماتی نیازمند اعتبار است و اگر این اعتبارات تخصیص یابد ما نیز افزایش تخت‌های این بیمارستان را در دستور کار قرار می‌دهیم. البته تاکنون نیز به ما پولی داده نشده و از آذر ماه سال گذشته از بیمه‌ها طلبکار هستیم.  

وی تصریح کرد: دست وزارتخانه برای تامین نیرو باز نیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرط تامین اعتبار به ما نیرو خواهد داد، خواهش من این است که دوستان سازمان برنامه‌ریزی  و سایر سیاست‌گذاران اگر قرار است تصمیمی بگیرند، شرایط این شهرستان‌ها را نیز مدنظر قرار دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: بیماران این شهرستان‌ها نیز نیازمند پرستار هستند، اما در این ۳۰ سال توان ما نرسیده، آنچه که تاکنون تامین شده از همین بودجه ناچیز وزارت بهداشت است.

هاشمی با بیان اینکه حوزه سلامت شوخی‌بردار نیست، گفت: ما نمی‌توانیم خدمت را تعطیل کنیم مردم هم متوقع هستند و این توقعات بجاست.

وی با اشاره به سفر خود به بهبهان، اظهار کرد: طی ۵۰ سال گذشته یک تخت بیمارستانی هم در بهبهان ساخته نشده و مردم هم حق دارند، اما زور ما نمی‌رسد امروز بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکاریم، اما تامین اجتماعی اعلام می‌کند که هیچ بدهی ندارد، ما نمی‌دانیم چرا اینقدر به این مسائل کم توجهی می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین