کد خبر: ۵۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
سفیر کره جنوبی در تهران گفت: 14تهیه کننده کره ای برای همکاری های فنی و مالی در زمینه تولید سریال های مشترک با صدا و سیما و 30 شرکت فیلمسازی ایرانی در تهران مذاکره کرده اند.
ناطقان:کیم سئونگ هو  افزود: همکاری های بین ایرانیان و کره ای ها برای تولید سریال های مشترک تلویزیونی آغاز شده است و در برج میلاد همایشی به نام «درام کره» برگزار شد.
وی تصریح کرد: چند تهیه کننده کره ای با مدیران شرکت های فیلمسازی دولتی و خصوصی ایرانی از جمله صداوسیما در مورد شرایط تولید محصولات نمایشی و سریال و فیلم مذاکره کرده اند.
سفیر کره جنوبی در تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این گفت و گو ها تا کنون به عقد تفاهم یا امضای قراردادی منجر شده است، یادآور شد: هنوز برای رسیدن به تفاهم نامه قطعی به زمان نیاز داریم اما مذاکرات در این زمینه روند خوبی دارد.

** قطعات موسیقی کره ای با اجرای ارکستر سمفونیک تهران 
کیم سئونگ هو همچنین درمورد دیگر همکاری های دو کشور در زمینه های فرهنگی در آینده گفت: ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهداد روحانی امروز (30 سپتامبر) در برنامه ای قطعات موسیقی کره ای اجرا می کند و اولین هفته اکتبر (13 مهر) نیز نمایشگاهی از آثار خوشنویسی اساتید ایرانی به نام پیام دوستی ومهربانی ایران و کره جنوبی در خانه هنرمندان برگزار می شود. 
وی خاطرنشان کرد: سفارت کره جنوبی در ایران در پایان ماه اکتبر(در آبان ماه) دانشجویان برتر رشته ریاضی را برای شرکت در یک همایش و البته مسابقه ریاضی با اساتید کره جنوبی دعوت کرده است و دانشجویانی که برنده این مسابقه شوند برای شرکت در امتحان ریاضی به دانشگاه های کره جنوبی اعزام می شوند. 
سفیر کره جنوبی در تهران همچنین در پاسخ به پیشنهاد تعمیم این حمایت از هنرمندان مستعد ایرانی، وعده داد تا با تخصیص هزینه توسط این سفارت از تولید چند فیلم کوتاه فیلمسازان جوان فعال در خانه هنرمندان ایران حمایت کند. 
کیم سئونگ هو افزود: همه این اقدام ها برای نزدیک کردن دو کشور از نظر فرهنگی صورت می گیرد. 
نمایشگاه مشترک عکس خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و یونهاپ کره جنوبی عصر سه شنبه برای همکاری های دو جانبه خبری و با هدف ارتقای سطح روابط فرهنگی دو کشور، به صورت هم زمان در خانه هنرمندان تهران و موزه ملّی تاریخ معاصر سئول برپا شده است.
در این نمایشگاه یکصد قطعه عکس با موضوع های سیاسی، فرهنگی، تاریخی، ورزشی و جاذبه های طبیعی و گردشگری دو کشور به نمایش گذاشته شده است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین