کد خبر: ۵۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۶
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که سعودی‌ها در جنگ علیه مردم یمن در حال دفاع از خود هستند.
ناطقان: جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ابتدای نشست خبری امشب خود با سوالی جدی روبرو شد. خبرنگاری از کربی پرسید که چه تفاوتی بین حمله عربستان به مراسم ختم در یمن و حملات روسیه و سوریه به حلب وجود دارد. پاسخ کربی که ظاهرا از این سوال جا خورده بود این بود که تفاوت وجود دارد.

وی مدعی شد که عربستان قصد دارد در خصوص این مساله تحقیق کند و آنها در حال دفاع از مرزهای خود هستند!

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که مطمئن نیست حمله به مردم یمن به صورت عمدی صورت نگرفته باشد. سعودی‌ها از نظر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به‌وسیله دولت یمن دعوت شده‌اند تا در این جنگ شرکت کنند.

آقای کربی همچنین معتقد است که سعودی‌ها توسط موشک‌هایی که ایران در اختیار یمنی‌ها قرار داده تهدید می‌شوند.

خبرنگاری در خصوص ایمیل کلینتون پرسید که در آن گفته شده بود باید به عربستان و قطر برای قطع کمک به داعش فشار وارد شود. کربی اظهار داشت که این دو کشور بخشی از ائتلاف ضد داعش هستند و ما می خواهیم این شراکت با آنها ادامه یابد. کربی عملا پاسخ شفافی به این سوال نداد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در خصوص اوضاع شرق حلب نیز گفت که تصرف این منطقه توسط القاعده چیزی نیست که آمریکا خواستار آن باشد. وی سوال خبرنگاری را هم که می‌پرسید چطور ممکن است مردم شرق حلب تحت سیطره القاعده در آرامش زندگی کنند، عملا بی‌پاسخ گذاشت. وی بار دیگر خواستار پایان محاصره و بمباران حلب شد.

وی به توافق آمریکا و روسیه در ژنو اشاره کرد که پس از هفت روز آرامش و ارسال کمک به حلب، آمریکا و روسیه قرار بود مشترکا به تعقیب گروه‌هایی نظیر النصره بپردازند اما تصریح کرد که آرامش هرگز برقرار نشد و کمکی به حلب ارسال نشد.

خبرنگاری در خصوص سخنان امروز اردوغان در خصوص مشارکت در آزادی موصل سوال کرد. کربی ضمن تاکید بر احترام به حاکمیت عراق از هر دو دولت خواست که بر دشمن مشترک یعنی داعش تمرکز کنند.

وی در خصوص آغاز عملیات آزادسازی موصل ابراز داشت که کمپین بازپس‌گیری موصل یک کمپین عراقی است و آنها زمان این عملیات را اعلام می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده مدعی شد که ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش موفق شده است توان تبلیغاتی داعش را کاهش دهد و تلاش‌های چند ملیتی برای متوقف کردن تبلیغات داعش و جذب نیرو توسط آنها در حال نشان دادن محصول خود است. وی تاکید کرد که با این حال کارهای زیادی هنوز برای انجام دادن در این زمینه باقی مانده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین