کد خبر: ۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
آیت الله ناطق نوری:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معاویه عوام فریبی می کرد، گفت: بزرگ ترین خیانت به جامعه این است که مردم را در انحطاط فکری و جنود فکری نگه داریم؛ به عبارتی بزرگ ترین خیانت به ملت این است که مردم در نادانی و نافهمی خود بمانند و بر همین اساس همه جنایتکاران تاریخ سعی می کردند مغز مردم را شست وشو داده و بر آنان سوار شده و افکار و تفکرات خود را بر جامعه و مردم القا کنند.
ناطقان: علی اکبر ناطق نوری شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت چهارمین شهید محراب آیت الله عطاالله اشرفی اصفهانی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با بیان اینکه هر انقلابی دو چهره 'خون و پیام' دارد، افزود: انقلاب ها برای اینکه دچار تحریف و بدعت نشده و به فراموشی سپرده نشوند، باید ابزار و عواملی را به کار گیرند.

وی در این آیین که سی و چهارمین سالگرد شهادت شهید اشرفی اصفهانی است ادامه داد: برای اینکه انقلاب بقای خود را داشته و از مسیر منحرف نشود، پیام آوران برای پیام رسانی انقلاب خون ها داده اند.

به گفته وی، گاهی خون باعث حفظ پیام و گاهی پیام عامل حفظ انقلاب شده و از هرگونه بدعت جلوگیری می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) مزرداران تهران سخن می گفت، اضافه کرد: در واقعه عاشورا شاهد آن بودیم که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پیام خون سیدالشهدا را به نسل های بعد رساندند.

ناطق نوری به آغاز اسلام و بعثت پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر (ص) 23 سال خون دل خورد اما بالاخره اسلام را نشر داد و از مردم مرده و از مرده زنده ساخت و از بت پرستان، ابوذر را آن زمان علم کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم هنوز در قید حیات بود که عده ای در قالب اسلام و مسلمانی راه نفاق را برگزیده و در زیر این نقاب، شیطنت را آغاز کردند.

ناطق نوری همچنین به واقعه غدیر خم هم اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) به طور علنی علی(ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد و حتی در آخرین روزهای حیات پربرکت خود فرمود: کاغذ و قلمی بیاورید تا چیزی بنویسم، اما آنان کاغذ و قلم در اختیار پیامبر ندادند؛ اگر اجازه می دادند پیامبر چیزی بنویسد امروز مسلمانان این قدر شقه شقه نمی شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: انقلاب پیامبر، اثر خود را گذاشت اما افرادی مسؤولیت اداره جهان اسلام را به دست گرفته اند که صلاحیت این کار را نداشتند. به گونه ای که در زمان خلیفه سوم، طلحه و زبیر و زید بن ثابت ثروت و بیت المال را چنان غارت کرده بودند که حد نداشت و ورثه آنها طلا را با تبر تقسیم می کردند.

** اسلام را بخوبی به جوانان تفهیم نکردیم
آیت الله ناطق نوری در ادامه به چرایی انقلاب نکردن امام حسین(ع) در زمان معاویه پرداخت و گفت: معاویه چهره حق به جانب گرفته بود و در مقابلش نمی شد قیام کرد؛ چراکه خون عوام و فریب خوردگان به هدر می رفت.
وی با اشاره به اینکه اسلام را بخوبی به جوانان تفهیم نکردیم و شناخت لازم را ندارند، گفت: برخی جوانان، احترام به امامان خود را قبول دارند اما در ذهن جوانان ما این سؤال وجود دارد که چرا امام حسن (ع) قیام نکرد؛ اما امام حسین(ع) قیام کرد؛ چراکه اگر وظیفه این است، امام باید قبل از همه عمل کند.
وی به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه حسن و حسین هر دو امامند چه قیام کنند چه بنشینند، اشاره و اظهار کرد: این گونه نیست که نعوذ بالله بگوییم امام حسین(ع) صلح طلب و امام حسین(ع) جنگ طلب بود؛ امام حسن(ع) اگر انقلابی تر از امام حسین(ع) نبود، قطعاً کمتر هم نبود.

** بزرگترین خیانت به جامعه، در انحطاط و جنود فکری نگه داشتن مردم است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معاویه عوام فریبی می کرد، گفت: بزرگ ترین خیانت به جامعه این است که مردم را در انحطاط فکری و جنود فکری نگه داریم؛ به عبارتی بزرگ ترین خیانت به ملت این است که مردم در نادانی و نافهمی خود بمانند و بر همین اساس همه جنایتکاران تاریخ سعی می کردند مغز مردم را شست وشو داده و بر آنان سوار شده و افکار و تفکرات خود را بر جامعه و مردم القا کنند.
وی با تأکید بر اینکه ملت زنده و فهیم زیر بلیط و بار خرافات نمی رود، افزود: معاویه و جریان معاویه آن قدر منافقانه و عوام فریبی کرد که مردم گول ظاهر مذهبی و حرف های ظاهراً فریبنده را خوردند.

** جوانان تاریخ اسلام را بدقت بخوانند
رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری خطاب به حاضران به ویژه جوانان در این مراسم تأکید کرد که تاریخ اسلام را با دقت مطالعه کنند.
وی در ادامه گفت: معاویه، سابقه حضور در هیچ جنگی نداشته اما جامعه اسلامی وی را آن قدر مقدس و محترم می شمارد که وقتی به مردم می گوید بیایید نماز جمعه را چهارشنبه بخوانید، همه تبعیت می کنند و این گونه است که جامعه اسلامی منحرف می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زندگی با ستمگر به اسم اسلام ننگ است و شهادت و مرگ در این شرایط سعادت است بنابراین هر پیامی خون می طلبد و هر خونی پیامی. بر همین اساس پیام پیامبر(ص) خون حسین(ع) را می خواست و خون حسین پیام زینب را.

** وقتی امام (ره) انقلاب کرد خیلی ها نق زدند
رئیس بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه وقتی امام ره انقلاب کردند خیلی ها نق می زدند، گفت: امام (ره) با هوشیاری از خطبه ها بهترین بهره برداری را به سود اسلام انجام می دادند و به همین دلیل در 25 شوال خطاب به شاه گفت؛ کاری نکن که بدهم از مملکت بیرونت کنند.
ناطق نوری همچنین با تأکید بر اینکه مردم ایران در صحنه های انقلاب خیلی خوب امتحان پس دادند، گفت: مردم خون دادند تا پیام امام (ره) بماند و این خون ها انقلاب را بیمه کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبری خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب در شرایط فعلی اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری شجاع، هوشیار و بیدار امروز ایران را در یک امنیت قابل ستایش قرار داده است و این امنیت در منطقه ای به وجود آمده که آتش در آن موج می زند.

** سعودی ها به دنبال طرح خاورمیانه بزرگ بودند
ناطق نوری به ماجرای سوریه هم اشاره و اظهار کرد: این سعودی های خبیث به دنبال این بودند که نقشه بکشند تا طرح خاورمیانه بزرگ را اجرا و سوریه را از نفس بیندازند تا بلکه پل ارتباطی ما را با لبنان قطع کنند؛ چراکه اگر سوریه ساقط شود، ارتباط ما با حزب الله لبنان قطع می شود و آنها به خیال خود می توانند حزب الله را سرکوب کنند.
وی تأکید کرد: باید جلوی دشمن را در سنگر اول گرفت؛ چراکه آنجا خاکریز ماست و ما در سوریه برای منافع خود می جنگیم.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین