کد خبر: ۵۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به معاون نخست وزیر ترکیه
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.
ناطقان: بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات «نعمان قورتولموش»، معاون نخست‌وزیر ترکیه درباره تاثیر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.

قاسمی افزود: فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست‌های اصولی، منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد. نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران برآمده از حسن نیت توام با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است که درک آن نباید برای برخی ناظران سخت باشد. ضروری است کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در جهت پایان تنش‌ها و درگیری‌ها گام برداشته و سخن برانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین