کد خبر: ۵۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
نماینده کاشمر:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزرا و مسؤولان مسن باید بروند و استراحت کنند، گفت: لازم است تعداد دیگری از وزرای دولت هم بازنشسته شوند.
ناطقان: بهروز بنیادی امروز (نماینده کاشمر) طی مصاحبه ای با اشاره به استعفای وزرای دولت یازدهم اظهار کرد: تغییر در کابینه تصمیمی است که از طرف رئیس‌جمهور گرفته شده و در اختیار شخص ایشان است که این تحولات را انجام دهند.

وی ادامه داد: از بین وزرای مستعفی که به‌ نوعی با هماهنگی‌های صورت‌گرفته رئیس‌جمهوری کنار رفته‌اند، دو نفر جزء گزینه‌های اول دکتر روحانی در بحث انتخاب وزرای وزارت‌خانه‌ها در کابینه دولت نبودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه مجلس نهم کارشکنی‌هایی نسبت به دولت داشت، تصریح کرد: یکی از این مباحث هم در بحث رأی اعتماد به وزرای دولت یازدهم بود که دیدید گزینه‌های آخر روحانی را انتخاب کرده بودند.

بنیادی گفت: با تشکیل مجلس دهم و مطالبه مردم و اعتمادی که دکتر روحانی به مجلس جدید پیدا کرد، امیدوار بود شاید بتواند در این برهه از زمان به شعارها و وعده‌های انتخاباتی که داده بود، به شکل کامل‌تری جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان مطالباتی داشتند و باید محقق می‌شد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در مورد برخی از وزرا مکرر صحبت و تذکراتی را مطرح کرده بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: دکتر روحانی بنا به لزوم احترام گذاشتن به مجلس، این کار را با استعفای سه وزیر انجام داد؛ با وجود این مباحث، می‌توان استعفای سه وزیر دولت یازدهم را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

بنیادی با اشاره به استیضاح احتمالی سایر وزرای دولت تصریح کرد: 6 ماه از حیات دولت یازدهم تا انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است ومجلس اگر در این راستا اقداماتی را بخواهد کلید بزند، شاید آثار مثبتی به همراه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر اساس قانون می‌تواند به مدت سه ماه این وزارت‌خانه‌ها را با سرپرست اداره کند، اضافه کرد: مطالبات بیشتر در جامعه وجود دارد و وزرای دیگر هم هستند که باید زودتر بازنشسته شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت نیاز به توان زیاد دارد، گفت: از حضور در جلسات تا سرکشی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و حضور در استان‌ها نیاز به انرژی دارد و متأسفانه برخی از وزرا با وجود تجربیات ارزشمند، این انرژی و توان را ندارند.

بنیادی با تأکید بر اینکه وزیر بالای 70 سال چطور می‌تواند امور وزارت‌خانه را انجام دهد، تصریح کرد: وزیر از 24 ساعت شبانه‌روز، باید 15 تا 16 ساعت آن را بیدار باشد و عملاً این افراد حتی خارج از مجموعه دولت کم‌کم باید بروند و استراحت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این وزرا و مسؤولان باید بازوی مشاوره‌ای مدیران جوان قرار گیرند.

به گزارش ناطقان؛ بدنبال استعفای سه تن از وزرای کابینه، درخواست ها برای برکناری و یا استعفای نعمت زاده تشدید شده است ولی تاکنون وزیر71ساله صنعت حاضر به استعفاء نشده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین