کد خبر: ۵۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲
هشدار رییس سازمان پدافند غیرعامل
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد مسوولان و افراد مرتبط با مرکزهای حساس باید از بکارگیری گوشی های هوشمند به سبب احتمال رفتن اطلاعات مکانی خودداری کنند.
ناطقان: «غلامرضا جلالی» امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری همایش «پدافند غیرعامل در بخش آی.سی.تی کشور» در جمع خبرنگاران گفت: تلفن های همراه هوشمند قابلیت های مختلفی مانند امکان شنود، ثبت مکان، تصویربرداری، ثبت اثر انگشت، اسکن قرنیه چشم و حفظ عکس ها، اطلاعات دفترچه تلفن و رمزهای بانکی دارند.

جلالی افزود: این اطلاعات به تنهایی برای فرد دارای اهمیت نیست اما به ایجاد داده های بزرگی منجر می شود که می توان از آنها استفاده های زیادی کرد.

جلالی اضافه کرد: قابلیتی برای ایمن سازی گوشی های مسوولان ایجاد شده است.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از تولید گوشی امن برای مسوولان حمایت می کنیم تا ارتباط آنان آسان تر شود.

«محمود واعظی» گفت: اینکه مسوولان برای کارهای مهم از گوشی هایی استفاده کنند که امنیت بیشتری دارد، مورد تایید است.

** کشف سامانه هایی در زیرساخت های ایران با قدرت شنود و تخریب

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از کشف ایمپلنت هایی (سامانه هایی) در زیرساخت های ایران با قدرت شنود و تخریب خبر داد.
جلالی درباره گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» درباره طرح «نیترو زئوس» گفت: آمریکا سامانه هایی در زیرساخت های ایران قرار داده است که هم به آنها اطلاعات بدهد و هم قدرت تخریب داشته باشد که نمونه هایی را کشف کرده ایم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: طبق گزارش نیویورک تایمز درباره طرح نیترو زئوس به طور شفاف اعلام شده است آمریکا دو راهبرد برای به نتیجه نرسیدن 1+5 یا درگیری ایران با رژیم اشغالگر قدس دارد و بر این اساس سامانه هایی (ایمپلنت هایی) در زیرساخت های ایران کاشته اند که هم به آنها اطلاعات بدهد و هم در زمان لازم قدرت تخریب داشته باشد.

جلالی از ادامه بررسی ها در این باره خبر داد و یادآوری کرد: زیرساخت های ایران را در چندین رسته مانند برق، انرژی، ارتباطی، نفت، رسانه دسته بندی کردیم که پس از بررسی، نمونه هایی در برخی زیرساخت ها کشف شده است.

وی ادامه داد: برای رویارویی با چنین اقدام هایی باید با وجود همه کاستی ها برای تولید داخلی تجهیزات، سیاست حمایت از محصول های بومی امنیتی را با جدیت دنبال کنیم که نمونه آن محصول ضد بدافزار بومی است که امروز رونمایی شد.

جلالی از گشایش مرکز عملیات دفاع سایبری در هفته جاری با دو مقیاس موضوع های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: شبکه ملی اطلاعات پدافندی ترین طرح غیرعامل وزارت ارتباطات است.
وی درباره انتصاب های تازه در فرماندهی نظامی سایبری آمریکا گفت: این امر نشاندهنده توسعه فضای سایبر در بخش نظامی و افزایش توانمندی ها و قابلیت های فضای سایبر در زمینه نظامی است.

به گفته وی، حذف هاستینگ های خارجی (میزبانی های خارجی سایت ها) و پرهیز از خروج غیرضروری از گیت وی بین الملل برای مقاصد ایران (دسترسی از ایران به تارنما های ایرانی) از اولویت هاست.

به گزارش ایرنا، همایش «پدافند غیرعامل در بخش آی.سی.تی کشور» امروز در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در این همایش درباره اختلال دیروز شبکه اینترنت تهران گفت: وجود شبکه ملی اطلاعات مانع آسیب کل اینترنت کشور شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین