کد خبر: ۵۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دائمی کردند.
ناطقان:نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی مواد اعاده شده ازسوی شورای نگهبان درباره لایحه احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، ماده الحاقی 5 را با اصلاحاتی به تصویب رساندند.
کمیسیون برنامه و بودجه درباره این ماده الحاقی پیشنهاد کرده بود که حذف شود ولی نمایندگان به این پیشنهاد رای مثبت ندادند.
علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت پیشنهاد کرد براساس بند الف ماده الحاقی در این لایحه که در آن حکم می کند قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2 دی ماه سال 91 و اصلاحات بعدی آن دائمی شود به آن رای دهند.
نمایندگان یز با این پیشنهاد موافقت کردند و فقط بند الف این ماده الحاقی را با اصلاحاتی به تصویب رساندند.
لاریجانی پس از تصویب این پیشنهاد گفت: به این ترتیب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی شد ولی اصلاحات بعدی که در ذیل بند الف ذکر شده است، حذف می شود تا دولت در برنامه ششم توسعه یا قوانین عادی دیگر، دراین زمینه پیشنهاداتی را ارایه دهد تا به تصویب نمایندگان برسد.
بحث و بررسی توسط مخالفان و موافقان این بند در جلسه علنی روز گذشته انجام شده بود اما به دلیل این که سوال از وزیر اطلاعات در دستور کار بود، رای گیری درباره این ماده به امروز موکول شد.
به گزارش ایرنا،در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی در ۳/۴/۱۳۸۶ در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد و این کمیسیون با اجرای آزمایشی آن به مدت چهار سال تصویب شد و در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۵/۶/۱۳۸۵مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.
با تأیید آن مجمع در تاریخ ۲/۱۰/۱۳۹۱ و قید ابقاء فوت قوانینی که از سال ۱۳۸۶ تا ۲/۱۰/۱۳۹۱ به نفع ایثارگران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، اجرای آزمایشی این قانون به مدت چهار سال تایید شد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین