کد خبر: ۵۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف برای اثبات صداقت خود به جمع، تعابیر بسیار تندی علیه مدیرمسئول روزنامه همشهری مطرح کردند که ما حرمت‌داری کردیم و تعابیر تند آقای شهردار را در حد ابراز نفرت عنوان کردیم.
ناطقان:علیرضا رحیمی که روز گذشته به بیان نکاتی درباره نشست اخیر مجمع نمایندگان تهران با شهردار و معاونان شهرداری تهران پرداخت، پس از پایان نشست علنی امروز مجلس نیز با حضور در جمع خبرنگاران نسبت به تکذیبه مدیرمسئول روزنامه همشهری و همچنین برخی دیگر از اظهارنظر‌ها درباره سخنان اخیر خود واکنش نشان داد و گفت: به نظر می‌رسد مدیرمسئول روزنامه همشهری کمی شتاب‌زده وارد موضوع شدند و بهتر بود ابتدا از رییس و مسئولان خود در شهرداری تهران تحقیق کرده و سپس اظهارنظر می‌کردند.

تعابیر تند قالیباف درباره همشهری را در حد ابراز نفرت مطرح کردیم

او گفت: مطلبی که روز گذشته از قول آقای قالیباف مطرح کردم، مسئله‌ای بود که در حضور معاونان شهردار تهران و همچنین حدود ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان شد و قالیباف برای اثبات صداقت خود به جمع، تعابیر بسیار تندی علیه مدیرمسئول روزنامه همشهری مطرح کردند که ما حرمت‌داری کردیم و تعابیر تند آقای شهردار را در حد ابراز نفرت عنوان کردیم.

همشهری به‌جای قضاوت شتاب‌زده، روش خود را تغییر دهد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در جمعی ۲۰ نفره متشکل از نمایندگان مجلس و مقام‌های بلندپایه شهرداری امکان تحریف یک مسئله وجود ندارد و بهتر است بجای این قضاوت شتاب‌زده، روش خود را عوض کنند و با اثبات بیلبوردهای شهر به جامعه اثبات کنند که برای مصالح عمومی اهمیت قائل هستند و نگاه جناحی ندارند.

او گفت: درصورتی که نگاه قالیباف و شهرداری تهران به دولت، نگاه تعاملی و مثبت است باید این مسئله را در عمل به اثبات برسانند و با این حال، آنچه برای ما اهمیت دارد، در وهله نخست تغییر رویکرد شهرداری تهران و روزنامه همشهری و در ادامه استفاده از تیترهای وحدت‌بخش در این روزنامه است.

لزوم استفاده از فرمایش‌های وحدت‌بخش رهبری در بیلبوردهای تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: درصورتی که قرار است از فرمایش‎های رهبری در بیلبوردهای شهری استفاده شود، باید توجه کنند که بیانات وحدت‌بخش ایشان بسیار زیاد است که می‌تواند آرامش بیشتری میان مردم ایجاد کند و افکار عمومی را به سمت همگرایی و وحدت سوق دهد و تا زمانی که این روش‌های سلیقه‌ای و غلط را در پیش بگیریم، از طرف جامعه و افکار عمومی قابل‌قبول نیست.

سکوت قالیباف در قبال انتقاد نمایندگان از انتصاب‎های جناحی شهرداری

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره انتصاب‌های جناحی در شهرداری تهران، گفت: به هر حال زمان جلسه بسیار کوتاه بود و به‌ویژه زمانی که به پاسخگویی قالیباف اختصاص یافت، برای این‌که بتوانند درباره تمامی سوال‌ها پاسخگو باشند، کافی نبود؛ چرا که بیش از ۵۰ موضوع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطرح شد.

او ادامه داد: با این حال درباره انتصاب‌ها هیچ مخالفت یا اعتراضی از سوی قالیباف و معاونان صورت نگرفت؛ با این حال نمایندگان برپایه این سکوت قضاوت نمی‌کنند اما درصورتی که قالیباف نگاه تشکیلاتی و انتخاباتی به شهرداری تهران ندارد، بهتر است که نسبت به شائبه‌هایی که نزد افکار عمومی ایجاد شده، پاسخگو باشند.

قالیباف می‌گوید روابط شهرداری و دولت یازدهم بهترین رابطه دوجانبه در طول تاریخ است

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: شاه‌کلید صحبت‌های قالیباف این بود که روابط شهرداری تهران با دولت یازدهم بهترین رابطه در طول تاریخ روابط شهرداری و دولت است و در هیچ دولتی این شاهد این سطح از روابط مثبت نبودیم اما مردم باخبر نشده‌اند و بنابر این انتظار داریم درصورتی که این مسئله حقیقت دارد، باید نمود آن‌را در عملکرد شهرداری و به‌ویژه در ارگان رسمی این سازمان که روزنامه همشهری باشد، ببینیم.

رحیمی در پایان تصریح کرد: درصورتی که مسئولان روزنامه همشهری قصد دارند، در این مورد ارزیابی داشته باشند، بهتر است که از خود شهردار یا دفتر او استعلام کنند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: همشهری ، قالیباف ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین