کد خبر: ۵۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
نمایندگان مجلس دهم در مهمترین روز فعالیت خود در این دوره از مجلس بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید را در دستور کار دارند.
ناطقان:جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حدود ساعت 8 بامداد به ریاست علی لاریجانی برای بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان آغاز شد.

در آغاز جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس رسیدگی به صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به عنوان اولین دستور کار جلسه علنی مجلس عنوان شد.

شکری: سلطانی‌فر در کسوت استانداری گیلان نتوانست بحران بارندگی گیلان را حل کند
نماینده مردم تالش در مجلس گفت: آقای سلطانی‌فر در قضیه فتنه که آن زمان استاندار گیلان بود به همراه ۱۶ فرماندارش استعفا کردند و از برگزاری انتخابات در زمان مشخص شده ابزار ناتوانی کردند.

به گزارش ایسنا، محمود شکری در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان،‌ گفت: به تشخیص رییس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی احترام می‌گذارم اما از باب دخالت برخی عزیزان در جریان فتنه، مسائلی مطرح شد اما باید دانست که دلیل آرامش فعلی نظام جمهوری اسلامی فرمایش امام بود که فرمود«پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد». اگر امروز استکبار جهانی نمی‌تواند به ایران عزیز آسیبی بزند به دلیل داشتن ولی امری مدیر، مدبر، عالم و هوشمند و پشتیبانی مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سخنانش معطوف  زمان مدیریت سلطانی‌فر در استان گیلان است، گفت: خدا شاهد است که کلمه‌ای یا جمله‌ای  که واقعیت و مستند است به زبان می‌آورم و خدای نکرده بر علیه ایشان مطلبی به زبان نمی‌آورم.  روز قیامت هیچ احدی که اکنون کف می‌زند یا احسنت می‌گوید، حضور نخواهند داشت و بنده به این مسئله واقفم.

وی اظهار کرد: امام عزیز حاضر یعنی مقام معظم رهبری در باب فتنه مباحثی مطرح کردند که شمار این مطالب به ۲۴ مطلب می‌رسد. نمونه این سخنان این است که «فتنه تا زمانی که وجود دارد، باید جانباز و بسیج و همه ملت و مسلمانان باید حساسیت داشته باشند. باید بصیرت داشته باشیم تا دشمنان نتوانند خدشه وارد کنند.» ایشان فتنه را خط قرمز نظام اعلام کردند. براساس آیه شریفه ۲۱۷ سوره بقره فتنه‌گری شدیدتر از قتل است و همه مسلمانان باید به فتنه دشمنان اسلام حساس باشد.

نماینده مردم تالش در مجلس با نقد عملکرد سلطانی‌فر در مسئولیت سابقش در استان گیلان، گفت: در دوره‌ای از تاریخ بحرانی در استان گیلان پیش آمد، ایشان نتوانست بحران را جمع کنند و موجب شد سخنگوی دولت وقت، عذرخواهی کرد چون مسئول وقت به دلیل ناکارآمدی نتوانست چالش‌های بعد از باران‌های سنگین استان گیلان را سامان دهد. در قضیه فتنه نیز ایشان که آن زمان استاندار گیلان بود به همراه  ۱۶ فرماندار استعفا کردند و از برگزاری انتخابات در زمان مشخص شده ابزار ناتوانی کردند.

شکری با بیان اینکه از سوابق تحصیلی ایشان سخن می‌گویم، تصمیم با شما، اظهار کرد:  امروز روز امتحان است. لیسانس و فوق لیسانس ایشان سیاسی است در حالی که دکترای متخصص ورزش در کشور داریم که هم تجربی و هم علمی بلد است چطور وزارت ورزش و جوانان را اداره کند. انسان تعجب می‌کند که سه وزیر پیشنهادی در مجلس نهم برای پست وزارت ورزش و جوانان با تخصص غیرمرتبط معرفی شدند که رای نیاوردند اما  باز همین رویه در مجلس دهم نیز تکرار می‌شود. چه اصراری وجود دارد که این اتفاق مجددا تکرار شود. ایشان سابقه مدیریتی در سازمان تربیت بدنی وقت دارد.

موسوی : قسمتی از جامعه مدیریت را از خدمت به انقلاب حذف نکنیم
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت که نباید قسمتی از جامعه مدیریت را از خدمت به انقلاب حذف کنیم.

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل موسوی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه بعدازظهر امروز (سه شنبه) مجلس سخن می‌گفت اظهار کرد: وقتی اعضای هیأت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند ایشان فرمودند در وقت باقی مانده، دولت باید برای مردم کار کند. بدیهی است اگر دولت بتواند خدمت خوبی ارائه کند قضاوت مردم هم قضاوت خوبی خواهد بود.

وی افزود:‌ من بصیرت را در این دیدم که تمامی نیروهای خدوم، وفادار به انقلاب  و کسانی که در انقلاب زجر کشیدند را کمک کنیم خدمت کنند و قسمتی از  جامعه مدیریت را از خدمت به انقلاب حذف نکنیم.

موسوی یادآور شد: آقای سلطانی‌فر مدیری آزموده و امتحان پس داده است . ایشان استانداری و معاونت سیاسی را درشش استان تجربه کرده و با تجربه دو سال معاونت در سازمان تربیت بدنی نسبت به مسائل ورزش کاملا آگاه است. آقای سلطانی‌فر هنر مدیریت کلان خود را با سی سال مدیریت در استانداری‌ها ،‌معاونت و قائم مقامی تربیت بدنی  و ریاست سازمان میراث فرهنگی نشان داده است.

وی ادامه داد: ایشان به سبب موهبت هوش، زکاوت، حافظه و شناخت وسیع و عمیق از ورزش که به تعبیر رئیس‌جمهور دایره المعارف ورزش است، می‌تواند به شایستگی در سمت وزارت در خدمت ورزش و جوانان باشد.

نماینده مردم یزد در مجلس مسئله جوانان را فرابخشی توصیف کرد و ادامه داد: نباید این موضوع را تنها از وزارت ورزش بخواهیم و این وزارت خانه را تنها متولی بدانیم بلکه حتما این موضوع همکاری همه دستگاه ها را می طلبد. حضور آقای سلطانی‌فر در راس این وزارت خانه به سبب همکاری و تعامل با دیگر اعضای هیأت دولت و سایر متولیان امر انشالله به کمتر شدن مشکلات این حوزه منجر خواهد شد.

این عضو فراکسیون امید با ابراز امیدواری نسبت به ساماندهی حوزه ورزش و جوانان تصریح کرد: از همکاران می خواهم به آقای سلطانی‌فر رای اعتماد بالا بدهند. ایشان آشنایی عمیق و وسیع به ورزش دارند،‌توانایی مدیریتی کلان و راهبردی ایشان ثابت شده است، نگاه حمایتی به قهرمانان و پیشکسوتان دارند،‌ در تصمیم گیری و انتخاب مدیران به جوانان فرصت های خوبی دادند و این را در میراث فرهنگی هم نشان دادند.

موسوی با بیان اینکه سلطانی‌فر می‌تواند وزارت ورزش به صورت دانش بنیان در بیاورد ، اظهار کرد: روحیه تفاهم و تعامل آقای سلطانی‌فر در سطح بسیار بالایی است . ایشان ارتباطات قوی با رئیس دولت و دیگر اعضای کابینه دارند و علاقمند به حضور جوانان دلسوز به ورزش در وزارت خانه هستند و نشان دادند که در آرام کردن فضا و رفع حاشیه ها و اختلافات تبحر کافی را دارند.

وی در ابتدای اظهارات خود به فرارسیدن ماه صفر نیز اشاره کرد و گفت که بزرگان دین تاکید کردند که در اول صفر صدقه ای کنار بگذاریم و حالا خوب است پیش از ورود به رای گیری برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی صدقه کنار بگذاریم تا خداوند ما را در تصمیم گیری یاری کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز به مزاح گفت: آقای وزرا صدقه خوبی به ما بدهید که وضع بودجه مان خوب نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به فارغ التحصیلی اش از دبیرستان مفید در سال 53 یادآور شد:‌آقای دانش آشتیانی معلم جبر و ریاضی ما بود و زمانی که ایشان معاون وزارت علوم بود من از سوی سپاه مسئول رسیدگی به مسائل دانشجویان بودم و تا امروز هم با هم کار کرده ایم و لذا صراحتا می گویم بسیاری از مطالبی که در جلسه صبح در مورد ایشان گفته شد صحت نداشت اما به هر حال بیان شد.

مقدسی: سلطانی فر توجه ویژه ای به استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی دارد
نماینده اراک با تاکید بر لزوم توجه به ورزش بانوان گفت: آقای سلطانی فر توجه ویژه ای به موضوع استفاده از مدیران خانم در فدراسیون ها، کمیته ها و سایر پست ها به عنوان یک حق برای آنها دارد چون بانوان باید جایگاه واقعی خود را در حوزه ورزش داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مهدی مقدسی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به عنوان موافق گفت: آقای سلطانی فر 2 سال قائم مقام سازمان تربیت بدنی بوده و سابقه ریاست در شورای هماهنگی استان ها را دارد. ایشان همچنین سوابق مدیریتی بسیاری داشته که با برخورداری از اصالت خانوادگی و با اعتقاد به داشتن تعامل با نمایندگان گزینه ای مناسبی برای وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به حمایت ورزشکاران و بزرگان ورزش از سلطانی فر گفت: آقای سلطانی فر هیچگاه از ورزش دور نبوده و اشراف کاملی به این حوزه دارند کما اینکه اگر مجلس نهم به ایشان رای می داد مشکلاتی که امروز گریبان گیر جوانان و ورزش است را کمتر شاهد بودیم.

مقدسی با بیان اینکه در سال های گذشته به جوانان توجه نشده است گفت: سلطانی فر در 23 سال گذشته خانه جوانان را تاسیس کرد و همواره از نظر مشاوران جوان استفاده می کند. ایشان در حوزه جوانان حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به برنامه های سلطانی فر در حوزه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای گفت: ایشان به حوزه کاری اش اشراف کامل دارد و می تواند تحول آفرین باشد. اهل تعامل است و می تواند ورزش کشور را به ساحل نجات برساند.

نادری:‌ تغییر سه وزیر غیر اقتصادی با چه ادبیاتی قابل توجیه است
نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی ورزش مخالفت کرد و گفت که بهتر بود سلطانی‌فر در سازمان میراث فرهنگی باقی می ماند.

به گزارش ایسنا، شهاب نادری در ابتدای سخنان خود انتقاداتی را نیز به ذوالنور مطرح کرد  و گفت که مقایسه مسائل تاریخی صدر اسلام با مسائل روز و بیان آن‌ها باید باعث تشتت شود.

او بر لزوم توجه به اقتصاد تاکید کرد و افزود: تغییر سه وزیر غیر اقتصادی با چه ادبیاتی قابل توجیه است، آقای روحانی باید در مسائل اقتصادی ورود پیدا می کردید نه آموزش و پرورش.

او افزود: کلیدتان به جای گشایش اقتصاد و صنعت صرفا در صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره فرهنگیان را برای رانت خواران گشود.مشکل کشور ما اقتصاد نابسامان است و شما با فشار آوردن به وزیر آموزش و پرورش باعث شدید در صحن حاضر نشود و در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخگو نباشد.

نادری خاطر نشان کرد: با این تغییر در کابینه مشکل اقتصاد حل نمی شود، شما در سفر به کرمانشاه اعلام کردید کرمانشاه قطب اقتصادی است ولی هیچ  اقدامی در این زمینه نشد.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد:‌ ورزش از نظر رهبری پدیده ارزشی و اخلاقی است که در صورت برخورداری از شرایط لازم می‌تواند موجبات پیشرفت کشور را از طریق پرورش نیروی انسانی فراهم آورد.

او  افزود:‌ آقای سلطانی‌فر کارنامه موفقی در میراث فرهنگی داشته؛ چه دلیلی برای انتقال ایشان به این پست وجود دارد. اگر شاهد رشد 80 درصدی گردشگری هستیم حق این است که چنین مدیری فرصت کافی را برای دیدن ثمره تلاش اش داشته باشد نه اینکه در نیمه راه مسئولیت جدیدی به او بدهیم.

او افزود:‌سیاست اقتصاد مقاومتی در برنامه وزیر پیشنهادی مشخص نیست. آیا روح برنامه های بالادستی در برنامه ایشان جاری خواهد بود؟ تمرکز ایشان بر باشگاه های بزرگ کشور است در حالیکه وزرش کشور در این مسئله خلاصه نمی شود. در برنامه های ‌آقای سلطانی ابهام قابل توجهی در زمینه ورزش دانش آموزی و دانشجویی وجود دارد.

ابطحی: امثال بنده هم خدا را می‌خواهیم و خرما را
یک نماینده اصولگرای مجلس، گفت: رییس‌جمهور وعده داد از سیاست فریب، استفاده نشود، ما هم موافقیم اما چرا دو سوم زمان خود را به کاری غیر از دفاع از وزرای پیشنهادی اختصاص داد؟

به گزارش ایسنا، سیدمحمدجواد ابطحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان،‌ گفت: خطبه ۵۰ امیرالمومنین(ع) تاکید دارد اگر باطل یا حق روشن بود، تکلیف روشن بود اما اگر قسمتی از حق با قسمتی از باطل مخلوط شود، مردم گمراه می‌شوند اینجاست که آقا وارد شدند به خواصی که ساکت فتنه بودند، تذکر دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدعی شد: بنده از آقای آشتیانی به دلیل تبری نجستن از فتنه تشکر می‌کنم اما امثال بنده هم خدا را می‌خواهیم و خرما را. باید خطوط فاصل، رعایت شود. مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است.

وی ادامه داد: رییس‌جمهور وعده داد از سیاست فریب، استفاده نشود ما هم موافقیم اما چرا دو سوم زمان خود را به کاری غیر از دفاع از وزرای پیشنهادی اختصاص داد؟ سه وزیری از یک جناح سیاسی به مجلس معرفی شدند که در مجلس قبل رد شدند. آقای رییس‌جمهور شما به اعتدال فرا می‌خوانید اما با وجودی که برای یک سخنرانی در دانشگاه شیراز مجوز صادر شده اما در فرودگاه از ورود سخنران جلوگیری می‌شود.

ابطحی اظهار کرد: در معرفی آقای سلطانی‌فر شایسته‌سالاری رعایت نشده است همچنین در برنامه ایشان ورزش مادم‌العمر به معنای تضمین عدم هرگونه محدودیت بر اساس جنس، سن، طبقه بندی اجتماعی و وضعیت اجتماعی مطرح شده است،  آیا این مسئله با آموزه‌های دینی قابل جمع است؟ خانم‌ها چطور بازی کنند؟ این چه مدلی است دیگر؟ همچنین قانون ورزش باید چند سال قبل تهیه می‌شد اما این قانون در صحن دولت خاک می‌خورد.


امینی فرد: کارنامه مدیریتی سلطانی‌فر موفق بوده است
نماینده مردم ایران شهر در مجلس با اشاره به سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت : وی شخصیت وفادار داشته و کارنامه مدیریتی اش موفق بوده است.

به گزارش ایسنا، محمد نعیم امینی فرد که در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان صحبت می کرد گفت:‌ سلطانی‌فر که معاون رئیس‌جمهور هم بوده است کارنامه خوبی دارد و فردی وفادار نیز می باشد که بر اساس سیاست های تدبیر و امید خطر کرده و خود را عرضه کرده است.

وی افزود:‌با توجه به برنامه هایی که سلطانی‌فر ارائه کرده توجه ویژه ای به ورزش همگانی و تاثیراتی که این ورزش دارد داشته است که امیدواریم با حمایت ها بتواند برنامه خود را محقق کند.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه توجه به ورزش مناطق محروم از شاخص ترین برنامه هایی است که وی ارائه کرده است گفت:‌توجه به ورزش روستایی و همچنین ورزش بانوان که دارای پتانسیل های قوی هستند از دیگر برنامه های مهمی است که وی به آن‌ها اشاره کرده که بتواند در دوران تصدی مسئولیت به آن‌ها جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس به مسئله جوانان اشاره کرد و گفت:‌یکی از نقاط قوت برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان این است که به دغدغه های جوانان توجه ویژه ای شده است چرا که جامعه ما نشاط لازم را ندارد. در واقع با توجه به نگرشی که وی در برنامه های خود داشته است حتما به این بخش توجه خواهد داشت.

امینی فرد کارنامه کاری سلطانی‌فر را موفق ارزیابی کرد و گفت:‌اتفاقا یکی از نقاط قوت ایشان تجربه در حوزه گردشگری است که بتواند به مسئله توریسم ورزشی هم توجه کرده و موثر باشد.

وی در پایان اظهار کرد: تحقق برنامه های ارائه شده قطعا نیاز به حمایت مجلس و دولت دارد و امیدواریم که نمایندگان با رایی که به او می دهند کمک کنند تعاملات ادامه داشته و با روش علمی ورزش کشور هدایت شود.

سلحشوری: سلطانی‌فر از مدیران موفق اجرایی است
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز اولین آزمون مجلس دهم است گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از مدیران موفق اجرایی در سطح کشور است.

به گزارش ایسنا پروانه سلحشوری که در موافقت با برنامه های پیشنهادی ورزش و جوانان صحبت می کرد گفت: امروز گرد آمده‌ایم که اولین آزمون مجلس دهم را به هموطنانمان نشان دهیم .

وی افزود: امروز در ماه های واپسین دولت یازدهم و ماه‌های آغازین مجلس دهم هستیم و قرار است بنای نویی را بگذاریم، این مجلس متفاوت است و هویت متفاوت دارد؛ ضمن اینکه بر نقاط قوت افراد تکیه خواهد کرد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سوابق کاری وزیر پیشنهادی ورزش گفت: کارنامه کاری او نشان می دهد در هر حوزه ای که مدیریت داشته موفق عمل کرده است. آیا ما نمایندگان مجلس غیر از این می خواهیم؟ همه بهتر می دانید که سلطانی‌فر شایسته وزارت ورزش و جوانان است و بنده به رئیس‌جمهور بابت انتخاب صحیح تبریک می گویم. همچنین به همکاران خود هم تبریک می گویم چون مطمئنم سلطانی‌فر با رای بالایی این آزمون را پشت سر خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: شخصی برای من تعریف می کرد زمانی که سلطانی‌فر استاندار گیلان بوده بیشترین خدمات را انجام داده است و او قدردان خدمات اوست و نذر کرده که به هر زیارتی می رود دو رکعت نماز بخواند.

سلحشوری در ادامه اظهار کرد: بهترین دستگاه ا ز نظر اجرایی دستگاهی است که مدیریت اجرایی داشته باشد و سلطانی‌فر مرد عرصه عمل است.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش زنان از اهمیت برنامه های این وزیر پیشنهادی ورزش است، گفت:‌قطعا چنین تحولی ایجاد خواهد شد زیرا ورزش و جوانان عرصه های مهمی هستند. اگر سیاسیون دنیا رابه جنگ و منازعات می کشانند، سلطانی‌فر ویژگی خوب تعاملی بودن را دارد و همه جریانات در مجلس هم از این ویژگی وی یاد می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: بنده آخرین سخنران امروز مجلس هستم و انتظار دارم که فقط به خاطر یک کلیدواژه کشور را از افراد لایق محروم نکنید و به حرف وزیر رای دهید تا مجلس هویت جدید خود را معرفی کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین