کد خبر: ۵۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶
وزیرخارجه انگلیس خبرداد:
'بوریس جانسون' وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی در مجلس عوام، با بیان اینکه تاکنون 130 انگلیسی عضو گروه داعش کشته‌شده‌اند، گفت 'ابوبکر البغدادی' سرکرده این گروه تروریستی 'صحنه را خالی' کرده و در موصل نیست.
ناطقان:  بوریس جانسون در نشستی با نمایندگان مجلس عوام در سخنانی غیرمعمول به نقل از منابع اطلاعاتی،گفت: این منابع باور دارند که ' البغدادی' صحنه را خالی' کرده است.

جانسون با اشاره به پیام صوتی جدید بغدادی که روز پنجشنبه منتشر و در آن خواستار مقابله اعضای داعش با نیروهای عراقی در جریان آزادسازی شهر موصل شده بود، گفت:' این سخنان ظالمانه و مضحک است چرا که براساس شواهد اطلاعاتی، او خودش صحنه را خالی کرده و حالا با استفاده از رسانه‌های اینترنتی دارد دیگران را به شرکت در خشونت تشویق می‌کند.'

وی اضافه کرد: نبرد جاری برای آزادسازی شهر موصل در حال حاضر مواجه با تلاش گروه داعش برای اجرای سیاست'زمین سوخته ' است که این مساله برای ائتلاف، یک چالش بسیار بزرگ شمرده می‌شود.

جانسون در همین حال گفت: شکست نظامی گروه داعش به مقابله با ایدئولوژی این گروه تروریستی کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس تأکید کرد گروه داعش در حال ضعیف شدن و فروپاشی است و تنها مسئله زمان باقی ‌مانده است.

جانسون گفت: «گروه داعش از طریق نبردهایی که در عراق و سوریه در جریان است ریشه‌کن می‌شود و نبرد موصل به رهبری نیروهای عراقی پیشرفت خوبی داشته است.»

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به جنگ عراق در سال 2003 میلادی گفت: اما لازم است که از مسایل متعاقب آن جنگ برای مسایل بعد از تصرف شهر موصل مورد بهره داری قرار گیرد.

جانسون عنوان کرد که نابودی داعش در گرو آزادسازی شهر الرقه در سوریه به‌عنوان پایگاه اصلی این گروه تروریستی است.

وزیر امور خارجه انگلیس در همین حال از روسیه خواست عملیات نظامی را علیه غیرنظامیان در استان حلب سوریه متوقف و دولت سوریه را به بازگشت به میز مذاکرات ترغیب کند.

جانسون مدعی شد که حمله هوایی روسیه به شرق حلب که این کشور را در مظان جنایت جنگی قرار داده است ارتباط اندکی با شکست تروریسم دارد.

وی همچنین گفت : «نزدیک به 850 انگلیسی از آغاز بحران در سوریه در سال 2011 میلادی تاکنون برای پیوستن به گروه داعش و سایر گروه های تروریستی به این کشور رفته‌اند و نیمی از این افراد به انگلیس بازگشته‌اند.»

جانسون بیان داشت شمار انگلیسی‌هایی که به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی می‌پیوندند، کاهش شدیدی یافته و تبلیغات داعش برای جذب این افراد از سال گذشته میلادی تاکنون 70 درصد کاهش‌یافته است.

وی اظهار داشت جنگنده‌های انگلیسی تاکنون 1105 بار به مواضع داعش در کشورهای عراق و سوریه حمله کرده‌اند و از این تعداد 1038 بار در عراق بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین