کد خبر: ۵۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
منابع امنیتی عراق روز چهارشنبه اعلام کردند که در حمله خمپاره ای عناصر داعش به بخش هایی در شرق موصل دستکم پنج نفر غیر نظامی کشته و21 نفر دیگر زخمی شدند.
ناطقان:عناصر داعش منطقه «حی الزهراء» و«حی القادسیه» واقع در شمال شرق موصل که در روزهای گذشته آزاد شده بود هدف قرار دادند.
بر اساس گزارش شفق نیوز بیشتر کشته ها و زخمی های این حمله کودکان و زنان هستند.
در حالی عناصر داعش بخش های آزاد شده موصل را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند که نیروهای عراقی امروز هم به پیشروی خود در موصل ادامه دادند و طی عملیاتی نیروهای 'الحشد الشعبی' در حومه شهر 'تلعفر' جاده 'تلعفر - سنجار' را قطع کرده و در منطقه 'سینو' به نیروهای 'پیشمرگ کرد' پیوستند.
جنگنده های ائتلاف بین المللی نیز امروز در پی حمله هوایی ، چهارمین پل از پنج پل رود دجله را تخریب کردند ، این پل ها غرب موصل را به شرق این شهر متصل می کردند.
عملیات موصل در تاریخ 17 سپتامبر (26 مهرماه) با فرمان 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق آغاز شد.
نیروهای عراقی از چند جهت در این نبرد به سوی موصل در حال پیشروی هستند. یگان های ویژه عراق از جبهه شرقی وارد شهر شده اند و تاکنون چند محله را از اشغال داعش آزاد کرده اند.
موصل بزرگترین شهری است که در اشغال داعش قرار دارد و بازپس گیری آن ضربه ای مهم به این گروه ترویستی وارد خواهد کرد.
نیروهای عراقی در حال پیشروی به سمت شهر تلعفر هستند و اکنون فروگاه تلعفر در کنترل نیروهای الحشد الشعبی قرار دارد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین