کد خبر: ۵۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به سفر دکتر روحانی به مشهد نتایج سفر وی را تشریح کرد.
ناطقان:شریعتمداری در حاشیه افتتاح نخستین کارخانه تولیدکننده غذای گرم کشور در شهرک صنعتی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مراکز ارزشمندی در مشهد افتتاح شد که می‌تواند موجب ارایه خدمات بهتر برای زائران و مجاوران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) شود. در همین ایام شهادت آن حضرت شاهد حضور بالغ بر 3 میلیون زائر در این بارگاه مقدس بودیم که همه اینها نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب برای زائران و مجاوران است.

وی با اشاره به سفر پیشین رئیس‌جمهور به مشهد  گفت: یکی از مصوبات آن سفر تعیین تکلیف سه سد بزرگ نیمه کاره استان بود که منابع لازم آن در اختیار استان قرار گرفت و امروز هر سه سد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: امروز سد ارداک با 58 کیلومتر خط از نقاط صعب العبور توانسته با ظرفیت یک متر مکعب آب در ثانیه به مناطق غربی مشهد آبرسانی بهتری انجام دهد. طی سال‌های اخیر با کاهش میزان آب‌های زیرزمینی، میزان مواند شیمیایی و معدنی  در این آب‌ها افزایش یافته بود که با راه اندازی این سدها این نقایص برطرف شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور  با بیان این‌که «تا افق 1404 تعداد زائران مشهدی به 40 میلیون نفر خواهد رسید»، گفت: این عدد در کنار افزایش جمعیت شهر مشهد ما را بر آن داشت تا برای وضعیت آب این استان چاره‌ای بیندیشیم یکی از سیاست های ما در این راستا آب چرخانی است.

وی با اشاره به راه اندازی بزرگترین تصفیه خانه کشور در مشهد، اظهار کرد: امروز شاهد راه‌اندازی بزرگترین تصفیه خانه آب کشور با ظرفیت 83 هزار متر مکعب فاضلاب در روز و 30 میلیون مترمکعب فاضلاب در سال بودیم که به لحاظ حجم و توانایی می‌تواند معادل سد ارداک منابع آبی  به بخش کشاورزی  ارایه دهد و از آب های زیرزمینی بی نیاز سازد.

وی تاکید کرد: این یکی از طرح های قدیمی مشهد بود که مدت‌ها روی زمین مانده بود که خوشبختانه با تامین اعتبار به بهره برداری رسید.

شریعتمداری در مورد راه اندازی نخستین کارخانه تولیدکننده غذای گرم کشور بیان کرد: امروز این مرکز با ظرفیت تولید 75 هزار  پرس غذای بهداشتی در شرایط صنعتی راه اندازی شده که قابلیت انتقال غذا به شعاع 800 کیلومتری نیز دارد.

وی در مورد سایر پروژه‌هایی که امروز قرار است توسط رئیس جمهور افتتاح شود، عنوان کرد: امروز قرار است برخی مجتمع‌های آبرسانی روستایی  و طرح‌های صنعتی و  کشاورزی نیز توسط رئیس جمهور افتتاح شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین