کد خبر: ۵۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رحیمی درباره علت اتخاذ این تصمیم در کنگره آمریکا نیز خاطرنشان کرد: به هر حال لابی صهیونیست‌ها در کنگره قوی است؛ ضمن این که جمهوری‌خواهان از قبل موافق برجام و رویکرد آمریکا نبودند و حالا در فضای جدید سیاسی و حاکمیت جدید این کشور احساس آزادی عمل و قدرت بیشتری دارند و نگاه‌شان را در این مصوبات اعمال می‌کنند.
ناطقان: علیرضا رحیمی در گفت‌وگویی با اشاره به مصوبه کنگره آمریکا در مورد تمدید تحریم‌های ایران اظهار کرد: یکی از نکات مورد توجه رویکرد دولت جدید آمریکا نسبت به برجام و دیگری نگاه بلندمدت به وضعیت توافق برجام است که در مورد رویکرد آمریکا باید منتظر قدم بعدی باشیم و ببینیم که آیا . در واقع این مصوبه کنگره آزمونی است که رویکرد ترامپ را به چالش می‌کشد و باید ببینیم که رییس‌جمهوری آمریکا مصوبه کنگره را وتو می‌کند یا آن را تایید خواهد کرد.

وی افزود: نکته مهم‌تر در این ماجرا عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران است. رهبری فرمودند که تمدید تحریم با هر عنوان نقض برجام است. همچنین در برجام مکانیسم حقوقی پیش‌بینی شده که باید وارد بررسی نقض برجام شویم و به نظر می‌رسد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی باید به هیأت نظارت بر برجام پیشنهاد دهد تا این هیأت نقض برجام را مورد رسیدگی قرار دهد.

رحیمی درباره علت اتخاذ این تصمیم در کنگره آمریکا نیز خاطرنشان کرد: به هر حال لابی صهیونیست‌ها در کنگره قوی است؛ ضمن این که جمهوری‌خواهان از قبل موافق برجام و رویکرد آمریکا نبودند و حالا در فضای جدید سیاسی و حاکمیت جدید این کشور احساس آزادی عمل و قدرت بیشتری دارند و نگاه‌شان را در این مصوبات اعمال می‌کنند. پیامی که جمهوری اسلامی ایران از این مصوبه دریافت می‌کند این است که در رویکردش نسبت به برجام مراقبت بیشتری اعمال کند و نقض آمریکایی‌ها را مورد رسیدگی قرار دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به سمت مستندسازی و اقدامات فوری برویم و در بدترین شرایط نیز آمادگی اقدامات اضطراری را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سنای آمریکا با اکثریت مطلق (۹۹ رأی موافق-صفر رأی مخالف) تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران را برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر تصویب کرد. پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا تمدید قانون تحریم‌های ایران را با اکثریت آراء برای یک دوره ۱۰ ساله دیگر به تصویب رسانده بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین