کد خبر: ۵۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
درگیری شدید بین نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش در غرب موصل همچنان ادامه دارد و محله «البرید» در شرق این شهر به محاصره کامل نیروهای عراقی درآمد.
ناطقان:نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی موصل، صبح امروز (شنبه) محله «البرید» را در شمال شرق این شهر محاصره کردند تا عملیات نظامی برای آزادسازی آن را آغاز کنند.

«سامی العرضی» فرمانده تیپ ویژه دوم متعلق به یگان ضد تروریسم عراق به وبگاه خبری «أین» گفت: نیروهای امنیتی محله «البرید» را محاصره و به نهر «الخوصر» که این منطقه را از رودخانه «دجله» جدا می‌کند نزدیک شده‌اند.

وی افزود: تاکنون 23 محله موصل در ساحل شرقی دجله به کنترل نیروهای عراق در آمده است.

این مقام نظامی گفت: بر اساس گزارش تصویری نیروی هوایی آمریکا در عراق  30تروریست داعش، روز گذشته (جمعه) توسط نیروهای یگان ضدتروریسم  از پای درآمدند. همچنین 5 تایر بمب‌گذاری شده کشف و خنثی شد.

نیروهای الحشد الشعبی نیز صبح امروز (شنبه) درگیری شدیدی با تروریست‌های داعش در غرب «تلعفر» داشتند و توانستند حلقه محاصره منطقه راهبردی «تل عبطه» تنگ‌تر کنند.

منطقه «الشریعه العلیا» غرب تلعفر، نیز شاهد درگیری نیروهای الحشد الشعبی و تروریست‌های داعش بود. 

همچنین صبح امروز (شنبه) حمله تروریست‌های داعش به روستای آزاد شده «تل الزلط» غرب موصل، با مقاومت نیروهای الحشدالشعبی،ناکام ماند و چندین عضو داعش کشته شدند.

در این درگیری دو تایر بمب‌گذاری شده کشف و منهدم شد و تجهیزات جنگی تروریست‌هایی که از میدان نبرد گریختند به تصرف نیروهای عراقی درآمد.

واحد مهندسی نیروهای الحشد الشعبی پس از غیر قابل استفاده شدن مسیرهای ایجاد شده در غرب تلعفر به علت بارش شدید باران، شروع به ایجاد مسیرهای جدیدی برای استفاده نیروهای نظامی کرده‌اند.

همچنین به نوشته «السومریه»،«عبدالامیر رشید یارالله»، فرمانده عملیات مشترک عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد روستاهای «قره تبه»، «کوری غریبان»، «الدراویش» و «ابوجربوعه» در شمال موصل از چنگ تروریست‌های داعش آزاد شده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین