کد خبر: ۵۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
یک متخصص پوست و مو گفت: موخوره در زمان نبود رطوبت کافی در مو و تغذیه نامناسب رخ می دهد.
ناطقان:امیر حسامی متخصص پوست و مو؛ با اشاره به اینکه اکثر افراد مبتلا به موخوره، دارای موی خشک هستند، گفت: استفاده از وسایلی همچون سشوار، دکلره، برس و شانه و عدم استفاده از مواد غذایی حاوی چربی  باعث شکنندگی مو و در نتیجه موخوره می شود.

وی با بیان اینکه سرکه سیب باعث تقویت مو می شود، اظهار کرد: موادی همچون سرکه سیب، روغن زیتون، گلیسیرین هر کدام به مقدار یک قاشق غذاخوری و دوعدد تخم‌مرغ را با هم مخلوط کنید و به موهایتان بمالید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر سرتان بماند.

حسامی با بیان اینکه استفاده از روغن بادام باعث کاهش خشکی مو می شود، عنوان کرد: استفاده از ريشه كنجد و ترکیب گل ريواس، سدر و شاه تره باعث جلوگیری از ایجاد موخوره در افراد می شود و کاهش خشکی مو را به همراه دارد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه آرد نخود نیز در درمان موخوره تاثیر بسزایی دارد افزود: ترکیب موادی همچون آرد نخود خام، زرده تخم مرغ و حنا تاثیر زیادی بر درمان موخوره در افراد بخصوص خانم ها دارد.

حسامی به راه های جلوگیری از این عارضه اشاره کرد و تصریح کرد: کوتاه نگه داشتن مو ها، مصرف غذای چرب، شانه کردن به صورت آهسته و استفاده از کرم و شامپوهای نرم کننده مانع خوردگی موی افراد می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین