کد خبر: ۵۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
دستگاه امنیتی روسیه از کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در منطقه قفقاز خبر داد.
ناطقان:دستگاه امنیتی روسیه « FSB» روز یکشنبه از کشته شدن امیر داعش در شمال قفقاز خبر داد.

به نوشته وبگاه «دبکا» دستگاه امنیتی روسیه اعلام کرده که «رستم اصیلدروف»، سی و پنج ساله که از جنگ سالارهای منطقه بوده و سابقه زیادی در اقدام‌های افراط گرایانه داشته را همراه با چهار نفر دیگر در تهاجمی در منطقه داغستان  داشته است.

رستم اصیلدروف دو سال قبل از بیعت خود با «ابوبکر البغدادی » سرکرده داعش خبر داده بود.

گفته می‌شود اصیلدروف در انفجارهای سال 2013 در شهر ولگوگراد در جنوب روسیه که 34 کشته بر جا گذاشت، دست داشت.

طبق این گزارش، این سرکرده داعش در دو  عملیات خرابکارانه در جمهوری داغستان در سال 2012 دست داشت که منجر به مرگ 14 نفر و مجروح شدن 120 نفر دیگر شد.

قفقاز، ناحیه‌ای در مرز آسیا و اروپا میان دریای خزر و دریای سیاه است که از نظر سیاسی به دو بخش قفقاز جنوبی و شمالی تقسیم می‌شود.

قفقاز جنوبی شامل کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و بخش‌های کوچکی از شمال غربی ایران و  ترکیه می‌شود. اما قفقاز شمالی جزیی از روسیه است و شامل جمهوری‌های خودگردان داغستان، چچن، اینگوشتیا، اوستیای شمالی-آلانیا، کاباردینو-بالکاریا، کاراچای-چرکسیا، کراسنودار، آدیغیه و سرزمین استاوروپول می‌شود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین