کد خبر: ۵۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
رهبران بسیج مردمی عراق با بیان اینکه بیشترین دستاوردهای عملیات نینوا به دست نیروهای بسیج مردمی محقق شده می‌گویند: احتمال می‌رود با توجه به حضور سرکرده‌های داعش در محور غربی، نوک پیکان عملیات موصل به سمت این محور چرخش کند.
ناطقان:در بغداد، بی تردید مهم ترین محور عملیات نینوا محور غربی آن است که نیروهای بسیج مردمی در آنجا مشغول نبرد با تروریست های داعش هستند.

با پیشروی عملیات نینوا به تدریج اهمیت عملیات بسیج مردمی در محور غربی بیش از پیش روشن می شود، بخصوص پس از آنکه فرماندهان گروه های مقاومت اسلامی عضو بسیج مردمی از حضور و تردد سرکرده های رده بالای داعش در محور غربی خبر دادند.

یک منبع محلی در استان نینوا هم گفته است ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به همراه تعداد دیگری از سرکردگان این گروهک در یکی از روستاهای نزدیک به مرزهای سوریه-عراق واقع در سمت «البعاج» غرب نینوا دیده شده است.

جواد الطلیباوی، یکی از رهبران بسیج مردمی و سخنگوی نظامی جنبش عصائب اهل الحق عراق در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اهمیت محور غربی عملیات موصل در آزادسازی روستاها و مناطق آن و همچنین مسدود کردن راه مواصلاتی بین رقه و موصل و جدا کردن کامل سوریه از خاک عراق است.

وی افزود: در صورتی که همه راه های منتهی به سوریه در غرب موصل مسدود شود ضربه قوی به باندهای داعش وارد شده و سپس قطب نمای نبرد را از دیگر محورها به سوی محور غربی می چرخانیم چون مقر اصلی داعش در ولایت الجزیره در تلعفر است.

این فرمانده بسیج مردمی تصریح کرد: تروریست های داعش به خوبی می دانند که خطر آتی برای آنها از محور غربی نینوا بسیار بزرگتر از همه خطرات پیش روی آنها از دیگر محورهاست.

به نظر می رسد پیشروی های حاصل شده در محور بسیج مردمی بزرگ تر از پیشروی های در دیگر محورها بوده و این نشان دهنده اقتدار نیروهای بسیج مردمی در شکست تروریست های داعش و به ذلالت کشیدن آنها است.


دستاوردهای محور غربی عملیات نینوا بیشتر از دیگر محورهاست

از سوی دیگر «کریم النوری»، سخنگوی بسیج مردمی عراق نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق دستاوردهای عملیات نینوا در محور غربی را بسیار بیشتر از دیگر محورها دانست.

وی افزود: پیروزی های اخیر در محور غربی نینوا نشان دهنده تجربه و قدرت بالای بسیج مردمی در یکسره کردن نبرد با داعش است، بنابراین بسیج مردمی قدرت مضاعفی به دستگاه امنیتی عراق داده است.

النوری گفت: اهمیت محور غربی عملیات نینوا در تضمین قطع راه های انتقال تجهیزات و کمک ها به گروهک تروریستی داعش در خاک سوریه به عراق و همچنین تضمین عدم تجزیه استان نینواست.

داعش همه طوائف غرب نینوا را هدف گرفته بود

«محمد مهدی البیاتی» یک فرمانده سازمان بدر نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره اظهار داشت: هنگامی که داعش مناطق محور غربی نینوا را هدف گرفت طوائف مختلف عراقی را هدف گرفته بود .

وی افزود: در مناطق غربی نینوا طوائف مختلف عرب، ترکمان، مسیحی، شبکی ها، شیعیان و اهل تسنن ساکن هستند و داعش قصد نابودی همه این طوائف را داشت اما امروز بسیج مردمی آنها را از چنگ تروریست های جانی نجات داد.

البیاتی نیز محور غربی عملیات نینوا را از مهم ترین محورهای راهبردی توصیف کرد و گفت: نبرد در تلعفر و سهل نینوا پیچیدگی های بسیاری دارد که بسیج مردمی به خوبی از عهده آن برخواهد آمد.

دیدار انصار الله با عصائب اهل الحق هشداری به دشمن سعودی است
در همین حال جواد الطلیباوی، سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ملاقات اخیر حجت الاسلام شیخ قیس خزعلی دبیر کل این جنبش با هیاتی از جنبش انصار  الله یمن را در راستای ثبات منطقه توصیف و تاکید کرد: چنین دیدارهایی پیام هشداری برای دشمن سعودی است.

وی افزود: 2 طرف در این دیدار بر ضرورت تحکیم همکاری بین گروه های مقاومت اسلامی در رویارویی با تجاوزات بیگانگان تاکید کردند.

الطلیباوی گفت: چنین دیدارهایی به خودی خود می تواند پیام هشداری به ادامه تجاوز سعودی علیه یمن باشد تا برسد به اینکه در مرحله آتی شاهد همکاری و هماهنگی بین انصار الله با مقاومت عراق باشیم.

هیاتی از انصار الله یمن به رهبری محمد القبلی در سفری اعلام نشده به بغداد رفته و با رهبر عصائب اهل الحق عراق دیدار و درباره اوضاع امنیتی و سیاسی کنونی در منطقه گفت وگو کردند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین