کد خبر: ۵۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
انصاری:
عضو شورای شهر گفت: امروز نگران آن هستیم که با اتمام دور کنونی شورای شهر و شهرداری، آینده چه قضاوتی درباره آن خواهد کرد. در شرایطی که بخش اعظمی از املاک و دارائی‌هاى شهر فروخته و خرج شده، بخش قابل توجهی بدهی روی دست شهر گذاشته‌ شده و بخش قابل توجهی از طلب پیمانکاران نیز پرداخت نشده است.
ناطقان:غلامرضا انصاری درباره مدیریت شورای شهر تهران و تاثیر آن بر بعد نظارتی این نهاد گفت: تلاش زیادی که برای تخریب هیات رییسه سال دوم توسط بخشى از اعضاء و با همراهى مدیریت شهری صورت گرفت به نظر می‌آید؛ به دلیل آن بود که شورای شهر به این شیوه مدیریت شده عمل کند. طبیعی است که وقتی شورای شهر از اختیارات نظارتی خود استفاده نکند؛ خیلی راحت امکان سوءاستفاده ایجاد می‌شود.

انصاری با اشاره به سخنان کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران در جلسه دیروز این نهاد مبنی بر پیمانی شدن 5 هزار نفر از کارمندان قراردادی شهرداری بدون اطلاع شورای شهراظهار کرد: هرچند که ما با این اقدام مخالف نیستیم، اما شرایط به گونه ای بود که ما از طریق سایت‌های خبری مطلع شدیم این کار می‌خواهد؛ انجام شود.

این عضو شورای شهر با تاکید براینکه ضروری است؛ این مسائل قانونمند شده و اقدامات شهردارى باتصویب شورا انجام پذیرد، عنوان کرد: متاسفم که در شرایط موجود، شهرداری هرکاری می‌خواهد؛ انجام می‌دهد و توجهى به اقدام قانونى از طریق شورا ندارد.

وی با بیان اینکه ریشه این مسائل به ضعف مدیریت و نظارت شورا باز می‌گردد، تصریح کرد: ضروری است؛ دیوان محاسبات شهر تشکیل شده و شورا ذی‌حساب مستقل براى بخش‌هاى اجرائى پیش‌بینى کند. شورا باید ابزارهای نظارتی خود را قویا اعمال کرده و در جریان جزئی‌ترین مسائل قرار گیرد.

انصاری با تاکید براینکه شورای مقتدر و توانمند، شهرداری و مدیریت شهری مقتدر و توانمند را به دنبال خواهد داشت، گفت: بارها در صحن شورا مطرح شد که اختیارات تفویض شده به شهرداری در دور دوم و سوم باید مورد بازنگری قرار بگیرد و شهرداری کار خود را در قالب برنامه پیش ببرد و گزارش دهد، اما هیچ یک انجام نشد؛ درحالی که  اگر تذکرات اعضای شورا جدی گرفته می‌شد شاهد حوادث اخیر واگذارى املاک نجومى در شهرداری تهران نبودیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در دور دوم و سوم، شورا و مدیریت شهری یک دست بوده و یک جناح سیاسی برآن حاکم بود و اتفاقات کمتر انعکاس بیرونی می‌یافت، تصریح کرد: امروز نگران آن هستیم که با اتمام دور کنونی شورای شهر و شهرداری، آینده چه قضاوتی درباره آن خواهد کرد. در شرایطی که بخش اعظمی از املاک و دارائی‌هاى شهر فروخته و خرج شده، بخش قابل توجهی بدهی روی دست شهر گذاشته‌ شده و بخش قابل توجهی از طلب پیمانکاران نیز پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: اتفاقات نامبارکی که در حوزه مدیریت شهری افتاده است؛ برای اداره آینده شهر ایجاد مشکل می‌کند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین