کد خبر: ۵۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
فرمانده ائتلاف آمریکایی علیه داعش از احتمال ادامه عملیات نیروهای عراقی در موصل تا 2 ماه دیگر خبر داد. او در عین حال تاکید کرد شکست داعش در موصل به معنای از بین رفتن تهدید نیست.
ناطقان:ژنرال استیون تاونسند، فرمانده ائتلاف آمریکا علیه داعش در گفتگو با خبرگزاری رویترز عنوان داشت، حمله علیه داعش در موصل ممکن است 2 ماه دیگر به طول بینجامد و حتی در صورتی که داعش شکست بخورد تهدیدی برای عراق و غرب باقی می‌ماند.

وی در ادامه افزود: نیروهای عراقی از زمان حمله نیروهای داعش به شمال کشور در 2014 پیشروی های قابل توجهی را محقق ساخته‌اند.

تاونسند در سخنان خود تاکید کرد: معتقدم که عملیات موصل چند هفته دیگر و چه بسا 2 ماه دیگر به طول بینجامد.

در حال حاضر نیروهای عراقی توانسته‌اند حدود یک سوم شهر موصل را به کنترل خود در بیاورند اما وجود یک میلیون غیر نظامی در این منطقه روند پیشروی آنها را کند سخته است.

تاونسند عنوان داشت: پیروزی در موصل باعث از بین رفتن داعش نمی شود و من معتقدم که ماموریت ما با عملیات موصل به پایان نمی رسد چرا که هم‌چنان باید منطقه حضور داعش تا مرزهای سوریه را پاکسازی کنیم. هم‌پیمانان ما باید از موصل به سمت مرزهای غربی با سوریه حرکت کنند و کنترل مرزهای خود را به دست بگیرند. هنوز درگیریهای سختی حتی بعد از عملیات موصل پیش روی ماست.

وی در ادامه افزود: داعشی ها مجبور خواهند شد تاکتیک خود را عوض کنند و در نهایت تنها یک خلافت مجازی برای آنها باقی خواهد ماند. آنها با مرور زمان به یک جنبش شورشی در عراق و سوریه تبدیل خواهند شد اما در عین حال به نقشه های خود علیه غرب ادامه می دهند. بهترین کار برای کاهش تهدیدات علیه غرب بیرون راندن آنها از موصل و رقه است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: موصل ، داعش ، تروریست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین