کد خبر: ۵۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
پاپ فرانسیس، در اقدامی نادر با به کارگیری ادبیاتی نامتعارف به انتقاد از برخی رسانه‌ها پرداخت و از آنها خواست از "ارتکاب گناه" خودداری کنند.
ناطقان:پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، در گفت و گو با یک رسانه بلژیکی گفت، رسانه‌هایی که بر رسوایی‌ سیاست‌مداران متمرکز می‌شوند تا آنها را بدنام کنند، "در معرض خطرند که شبیه مبتلایان کوپروفیلیا شوند." این اصطلاح در علم روان‌شناسی برای توصیف کسانی استفاده می شود که علاقه‌ای بیمارگونه به مدفوع و فضولات دارند و با آن به اوج لذت می‌رسند.

پاپ ادامه داد، «مخاطبان رسانه‌هایی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند هم در معرض خطر کوپروفاگیا (مدفوع‌خواری و لذت بردن از آن) هستند." او از این‌که مجبور به استفاده از این عبارات شد عذرخواهی کرد و گفت برای تشریح وضعیت جاری چاره‌ای جز این نیست.

به گزارش دویچه‌وله آلمان، پاپ همچنین در واکنش به سوالی پیرامون موضوع خبرهای جعلی که در پی انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا به موضوعی داغ در سراسر جهان بدل شده است، گفت: نشر اطلاعات نادرست بزرگ‌ترین آسیبی است که رسانه‌ها می‌توانند برسانند.

او از رسانه‌ها خواست که بر آموزش همگانی متمرکز شوند و از "ارتکاب گناه" خودداری کنند.

به گفته رهبر کاتولیک‌های جهان، رسانه‌ها باید شفاف عمل کنند و در برابر پلیدی‌ها و رسوایی‌های جاری از خود خویشتن‌داری نشان دهند، حتی اگر آنها حقیقت داشته باشند.

پاپ  در این گفت و گو در اقدامی نادر از ادبیاتی کم‌سابقه برای تاختن به رسانه‌ها استفاده کرد. 

او همچنین نسبت به خطرهای استفاده از رسانه‌ها برای "لجن‌مال کردن" رقبای سیاسی اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس مجاز به انجام چنین کارهایی نیست. این‌ها گناه‌اند و ارتکاب آنها خسارت‌های جدی وارد می‌کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پاپ ، رسانه ، روانشناسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین