کد خبر: ۵۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
افت دما از امروز تا صبح شنبه در سواحل خزر بین ۳ تا ۶ درجه و در نوار شمالی کشور، شمال غرب و جنوب رشته کوه البرز، بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهد بود، همچنین از روز جمعه تا صبح یکشنبه در شمال‌شرق کشور افت دما بین ۷ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان:براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با ورود سامانه بارشی به شمال کشور، بارش در سواحل خزر آغاز شده است و به تدریج گستره بارش‌ها از بعد از ظهر امروز بخش‌هایی از شمال غرب و از اوایل امشب دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال‌شرق و به طور پراکنده دامنه‌های زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد که این وضعیت تا جمعه در مناطق مذکور ادامه دارد همچنین با کاهش دما ، بارش برف در این مناطق به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر جمعه به تدریج ضمن تضعیف سامانه در شمال کشور بارش در برخی مناطق شرقی به طور پراکنده رخ می‌دهد.

انتظار داریم از بعد از ظهر امروز تا اوایل روز جمعه بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان موجب محدودیت دید شود ضمن آنکه کولاک و مه غلیظ موجب اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

با توجه به پیش‌بینی بارش برف در اوایل صبح جمعه، تاخیر در پرواز فرودگاه‌های تهران در صبح فردا دور از انتظار نیست.

در 2 روز آینده وزش باد نسبتاً شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج و طوفانی است.

در 3 روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و به تدریج روز شنبه دریای عمان مواج خواهد بود.

پیامد عبور سامانه بارشی، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور است، افت دما از امروز تا صبح شنبه در سواحل خزر بین 3 تا 6 درجه و در نوار شمالی کشور، شمال غرب و جنوب رشته کوه البرز، بین 5 تا 10 درجه خواهد بود، همچنین از روز جمعه تا صبح یکشنبه در شمال‌شرق کشور افت دما بین 7 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر امروز و همچنین فردا با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوب شرق و شرق کشور و همچنین استان هرمزگان، پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد.

از بعدازظهر امروز تا شنبه با افزایش سرعت باد سطحی شمال-شمال غربی حدود  10 تا 15 متربرثانیه، ارتفاع موج در خلیج فارس و تنگه هرمز به 2 ‌متر می رسد؛ به‌ویژه از جمعه بعدازظهر تا شنبه ارتفاع موج در نیمه شرقی خلیج فارس به 3 متر افزایش می‌یابد و بتدریج از شنبه با افزایش سرعت باد روی دریای عمان، ارتفاع موج در این ناحیه نیز به 2 متر می رسد.

‌روز پنجشنبه ارتفاع موج در مناطق ساحلی دریای خزر نیز به بیش از 2 متر افزایش خواهد یافت؛ از اینرو توصیه می شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید.

آسمان تهران روز آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف و مه آلود به تدریج کاهش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 9 و 2 درجه زیر صفر خواهد بود.

روز آینده همدان با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و اردبیل و کرمانشاه با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر، سردترین شهر‌های کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 3 آذرماه امسال 22.9 درصد بارش سال گذشته ثبت شد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین