کد خبر: ۵۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
سخنگوی دولت تشریح کرد:
وی درآمد نفتی کشور در سال های 90 و قبل از آن را 119 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این درحالیست که درآمد نفتی کشور در سال گذشته به 23 میلیارد دلار رسید و دولت با این مبلغ کشور را اداره کرد.
ناطقان: محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این اولویت در راستای ادامه اقدامات صورت گرفته برای توسعه حمل و نقل ریلی طی سه سال اخیر که توجه بسیار خوبی به این بخش صورت گرفته می باشد.

وی افزود: در دولت یازدهم تاکنون 700 کیلومتر از راه آهن فرسوده که قبلا به بهره برداری رسیده بود، تعویض و یک هزار کیلومتر نیز بهسازی شده، ضمن این که در همین دولت یک هزار و 300 کیلومتر نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شده است.

نوبخت همچنین با بیان این که یکی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی که در دولت تشکیل شده اتصال پنج استان به شبکه حمل و نقل ریلی می باشد، گفت: خط تهران- همدان- سنندج، ملایر- فیروزان- کرمانشاه، مراغه- ارومیه، میانه- بستان آباد- تبریز و قزوین- رشت- آستارا خطوط حمل و نقل ریلی جدید کشور خواهند بود.

معاون رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اهمیت تمامی این خطوط ریلی، بر اهمیت خط راه آهن غرب که به کرمانشاه وصل می شود، تاکید کرد و گفت: دولت موظف است از هر طریقی منابع لازم برای بهره برداری از این خطوط را تامین کند.

وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر 241 میلیارد و 600 میلیون تومان برای پروژه راه آهن غرب (ملایر به کرمانشاه) و اعلام اینکه قرار بوده این اعتبار 149 میلیارد تومان باشد، گفت: به طور قطع بودجه درنظر گرفته شده تا پایان آذر ماه به حساب استان واریز می شود.

نوبخت گفت: کار قطعه ملایر به فیروزان تقریبا به پایان رسیده و تا دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود و انشاالله مسیر فیروزان به کرمانشاه نیز حداکثر تا بهار سال آینده افتتاح می شود.

وی همچنین توجه به محیط زیست، حوزه آب و فاضلاب را از دیگر برنامه های مهمی عنوان کرد که دولت در سال 96به آن ها خواهد پرداخت و برای آن ها در کنار حمل و نقل ریلی 10 هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

نوبخت در ادامه از اختصاص 62.7 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی طی سال آینده اشاره و اظهار کرد: 21 هزار میلیارد تومان نیز در بحث تملک دارایی و خرید اوراق مشارکتی اختصاص خواهد یافت.

** 236 هزار میلیارد تومان هزینه جاری
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنانش، هزینه های جاری دولت در سال آینده را 236 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این هزینه ها در بخش های مختلفی صورت می گیرد که از جمله آن ها می توان به اختصاص 72 هزار میلیارد تومان آن برای رفاه اجتماعی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، صندوق های بازنشستگی و... اشاره کرد.
وی گفت: از موارد دیگر که می توان اشاره کرد، اختصاص 47 هزار میلیارد تومان هزینه های جاری به آموزش و پژوهش که مورد تاکید رهبری نیز قرار دارد، 40 هزار میلیارد تومان آن به بحث های دفاعی و امنیتی و 21 هزار میلیارد تومان آن به بحث درمان و سلامت است.

** کاهش قیمت 108 دلاری نفت به کمتر از 30 دلار
معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به مشکلاتی که از نظر اعتباری برای دولت در سال گذشته پیش آمد، گفت: در دو سه سال گذشته درآمدهای نفتی کشور به پایین ترین میزان خود رسید و همین باعث شد نتوانیم به برخی تعهدات مالی در قبال استان های کشور که در سفر استانی آقای رییس جمهور ایجاد شده بود، عمل کنیم.
نوبخت اظهار کرد: در حالی که هربشکه نفت در ابتدای سال 92 چیزی در حدود 108 دلار به فروش می رسید این رقم در سال 94 به کمتر از 30 دلار رسید و با اجلاسیه اخیر اوپک نیز این رقم به 52 دلار افزایش یافته است که حتی نیمی از قیمت سال 92 را نیز شامل نمی شود.
وی درآمد نفتی کشور در سال های 90 و قبل از آن را 119 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این درحالیست که درآمد نفتی کشور در سال گذشته به 23 میلیارد دلار رسید و دولت با این مبلغ کشور را اداره کرد.

** تاکید بر حل مشکلات استان کرمانشاه
نوبخت با تمجید از مردم کرمانشاه و نقش آن ها در دوران دفاع مقدس بر حل مشکلات این استان تاکید کرد و گفت: در همین راستا دولت در بودجه سال آینده اعتبار خوبی برای رفع مشکل این استان در بخش فاضلاب درنظر گرفته است.
نوبخت در پایان اجرای هرچه سریعتر قطار شهری کرمانشاه به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی غرب کشور را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اجرای هرچه سریعتر این پروژه نیز دولت هرقدر که بتواند کمک می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین