کد خبر: ۵۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی امروز جمعه با استیضاح سرنوشت ساز در پارلمان این کشور به دلیل رسوایی مربوط به اعمال نفوذ یک دستیارش مواجه است.
ناطقان:به نقل از خبرگزاری رویترز، در صورت آنکه پارلمان کره جنوبی امروز پارک گئون های را استیضاح کرده و از ریاست جمهوری کنار بگذارد او تبدیل به نخستین رهبر منتخب تاریخ کره جنوبی خواهد شد که استیضاح می‌شود.

طی شش هفته گذشته در هر روز شنبه تظاهرات‌های گسترده در کره جنوبی به منظور مطالبه استعفای پارک گئون های برگزار شده و نظرسنجی‌ها حاکی از حمایت اکثریت مردم از استیضاح او دارند.

انتظار می‌رود امروز نمایندگان پارلمان کره جنوبی با حمایت برخی از اعضای حزب محافظه کار متعلق به پارک گئون های وی را استیضاح کنند اما تایید نهایی حکم مربوط به آن از سوی دادگاه قانون اساسی صورت می‌گیرد و این پروسه می‌تواند تا 180 روز طول بکشد.

ساختمان پارلمان کره جنوبی امروز به دستور رئیس پارلمان به روی عموم بسته است و ساعاتی مانده به رای گیری پارلمان به منظور استیضاح پارک گئون های فعالان مخالف وی که تلاش داشتند با دو تراکتور از دروازه اصلی پارلمان عبور کنند با نیروهای پلیس درگیر شدند و گفته شده که بیش از 1000 معترض در  تجمع در این محل حضور پیدا کردند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین