کد خبر: ۵۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
یک متخصص کلینیکال آنکولوژی علائم سرطان پوست را اینگونه بیان کرد:‌زخمی که خوب نمی‌شود، خالی که جدید ایجاد می‌شود و خالی که تغییر ماهیت و رنگ می‌دهد (بزرگ‌تر و کناره‌‌های آن نامنظم شود و غیر قرینه رشد کند یا تغییر رنگ دهد). همه این‌ها نشانه‌هایی است که باید به این خال توجه کرد و به متخصص مراجعه کرد.
ناطقان:فرشید اربابی، متخصص کلینیکال آنکولوژی علائم سرطان پوست را اینگونه بیان کرد:‌زخمی که خوب نمی‌شود، خالی که جدید ایجاد می‌شود و خالی که تغییر ماهیت و رنگ می‌دهد (بزرگ‌تر و کناره‌‌های آن نامنظم شود و غیر قرینه رشد کند یا تغییر رنگ دهد). همه  این‌ها نشانه‌هایی است که باید به این خال توجه کرد و به متخصص مراجعه کرد.

اربابی گفت: کمتر در معرض آفتاب قرار گرفتن، یکی از روش‌های پیشگیری از سرطان پوست است، در جوامع دیگر سرطان ملانوم که درمان‌پذیری پایینی دارند به شدت در حال افزایش است زیرا بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و از آفتاب‌های تند و غیرقابل مهار ساحلی بیشتر استفاده می‌کنند.

 متخصص کلینیکال آنکولوژی در معرض آفتاب قرار گرفتن را عامل ایجاد همه سرطان‌های پوست اعم از ملانوم و غیر ملانوم دانست و گفت: این سرطان‌ها در منشأ سلولی مختلف هستند، ملانوم از سلولی می‌آید که پایه رنگدانه‌ای دارد.

وی در خصوص درمان‌های سرطان پوست گفت: همه درمان‌های سرطان بسیار خاص هستند زیرا بسیاری از درمان‌هایی که انتخاب می‌شوند برگشت‌ناپذیر هستند و کسی که سرطان دارد و می‌خواهد درمان خود را شروع کند، باید هم باجراح و هم با متخصص کلینیکال آنکولوژی مشورت کند؛‌ شاید پیشنهادهایی به او شود که از جراحی‌ آسان‌تر و بهتر باشد.

اربابی ضمن توصیه به مشورت گرفتن از چندین متخصص، گفت: لازم است همه چیز پرسیده شود اما مشورت کردن اگر از حدی زیادتر شود، وقت تلف کردن است؛ نظر دوم گرفتن یک اصل است اما باید دانست مشورت کردن با گشت و گزار در اینترنت تفاوت دارد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین