کد خبر: ۶۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
نیروهای بسیج مردمی عراق یک پهپاد متعلق به تروریست‌های داعش را در جنوب موصل سرنگون کردند.
ناطقان:به نقل از سومریه نیوز، حیدر علی حیدری، فرمانده تیپ 110 نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد: یک پهپاد متعلق به تروریست های داعش در اطراف روستای آزادشده زراعیه در جنوب موصل سرنگون شد.

وی گفت: نیروهای بسیج مردمی، این پهپاد را با سلاح نیمه سنگین به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

حیدری افزود: تروریست های داعش به منظور کشف و دستیابی به برنامه های نظامی و نحوه آرایش نظامی نیروهای عراقی از پهپاد استفاده می کنند که هر بار با شکست مواجهه می شوند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد: نیروهای عراقی با همکاری مردم و نیروهای بسیج مردمی، دو مخزن تسلیحاتی متعلق به تروریست های داعش را در روستای غلاوین در حمام العلیل در جنوب موصل کشف کردند.

در این مخزن ها 157 خمپاره 44 میلیمتری و 14 خمپاره 120 میلیمتری  وجود داشته است. همچنین نیروهای عراقی شماری تسلیحات مخفی شده زیر خاک را کشف و ضبط کردند.

کمیته امنیتی فرمانداری استان نینوا اعلام کرد: چندین نفر از عناصر انتحاری داعش که به دنبال حمله به سه محله در ساحل چپ بودند با مقابله نیروهای عراقی مواجهه و به هلاکت رسیدند.

محمد بیاتی، رئیس کمیته امنیتی عراق گفت: تروریست های داعش به محله های "نور، تامیم و قادسیه" در ساحل چپ واقع در شرق موصل حمله کردند. تروریستها در این حمله از دو عامل انتحاری و چندین خودروی بمب گذاری شده استفاده کرده بودند.

وی افزود: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با هجوم این تروریست ها به ساحل چپ مقابله کردند و شماری از عناصر تروریستی و دو عامل انتحاری را به هلاکت رساندند.همچنین تمام خودروهای بمب گذاری شده قبل از رسیدن به محله های مورد نظر به وسیله نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم منهدم شدند.

بیاتی افزود: تروریست های داعش از بد بودن شرایط جوی سوءاستفاده می کنند و به مناطق آزاد شده حمله می کنند اما با وجود نیروهای امنیتی در این مناطق تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است و هیچ یک از اهالی این منطقه را ترک نکرده اند.

در محور غربی عملیات موصل نیز جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق تجمع تروریست های داعش را در جنوب تل عبطه در جنوب تلعفر هدف قرار دادند و شماری از سرکرده ها و عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

برچسب ها: موصل ، داعش ، تروریست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین