کد خبر: ۶۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
صالحی امیری:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز روزگار تک‌صدایی گذشته و صدا و سیما باید زبان همه ملت ایران با اقوام، احزاب و میل‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر کشور باشد.
ناطقان: صالحی امیری در اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی ادامه داد: این موضوع از این جهت مهم است که رویکرد چندصدایی صدا و سیما می‌تواند میزان گرایش مخاطبان به رسانه‌های بیگانه را کاهش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به طور کلی صدا و سیما باید بتواند در مقابل پرسش‌ها و نیازهای جامعه خصوصا نسل جوان، پاسخ‌های جدید و نو داشته باشد. پاسخ‌های کهنه به سوالات جدید جوانان باعث از دست دادن مخاطبان صدا و سیما می‌شود چرا که مخاطب محوری مساله‌ای مهم در ادامه حیات صدا و سیما است.

صالحی امیری با بیان اینکه صدا و سیما باید فضای نقد و گفت‌وگو را گسترش دهد، گفت: ما بیش از هر زمان دیگر به گفت‌وگوی فرهنگی در میان اقشار جامعه نیاز داریم چرا که گفت‌وگو باعث کاهش اثر یاس و افزایش سطح آگاهی می‌شود و کمک می‌کند تا درک بهتری برای حرکت در مسیر توسعه و تعالی به وجود بیاید.

او یادآور شد: امروز صدا و سیما باید در جهت مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی، استقلال، سازگاری اجتماعی، هم‌نوایی و همدردی ملی قدم‌های موثری بردارند و برای این منظور صدا و سیما باید در حوزه فرهنگ عمومی جامعه اقدام‌های موثرتری داشته باشد به این معنا که امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق، فضیلت، معرفت، معنویت و هم‌نوایی و همدردی و انسجام ملی نیاز داریم و این مهم می‌تواند به عنوان یکی از محورهای اساسی صدا و سیما باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه صدا و سیما باید به سبک زندگی مردم توجهی ویژه داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز زبان انتقال در دنیا تغییر کرده و از زبان گفت‌وگوی مستقیم به زبان شعر، موسیقی، ادب و هنر تغییر پیدا کرده است و به همین خاطر درک زبان جدید جامعه با استفاده حداکثری از زبان هنری، موسیقی، شعر و ادب برای انتقال مفاهیم به شدت موثر خواهد بود.

او خاطرنشان کرد:‌ انتظار می‌رود که صدا و سیما در حوزه هنر، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد چرا که هنر باعث دمیدن روح همگرایی ملی خواهد شد و هنرمندان می‌توانند از طریق آنتن‌های صدا و سیما به جامعه روح ببخشند.

صالحی امیری با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های صدا و سیما گفت: اینکه این مراسم بزرگ ملی در استان خوزستان برگزار شده است جای تقدیر دارد. خوزستان ایران کوچک و نماد ایثار و مقاومت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین