کد خبر: ۶۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افغانستان را پاره تن جهان اسلام دانست و گفت: این کشور نه فقط یک همسایه و هم فرهنگ است بلکه دارای زبان مشترک با ایران است.
ناطقان: سیدرضا صالحی امیری عصر شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبی جایزه جلال آل احمد، در جمع خبرنگاران افزود: مشکلات افغانستان و مصائب آن را از خود می دانیم و جمهوری اسلامی ایران تا کنون ثابت کرده از ابتدای حرکت جامعه بزرگ افغانستان در کنار انقلابیون بوده و این حمایت از ملت و دولت آن تاکنون ادامه داشته است.

به گفته وی، امروز این حمایت در شکل ادبی و فرهنگی خود را نمایان کرده است.
صالحی امیری حوزه فرهنگ را حوزه ای گسترده خواند و افزود: امسال قرار است در بهمن ماه همایشی بزرگ و فرهنگی با حضور صدها مهمان داخلی و خارجی در مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است توجه به حوزه ادبیات، داستان و رمان است و باید در کنار فیلم، سینما، تئاتر و موسیقی به این حوزه نیز توجه شود.

صالحی امیری گفت: آنچه امروز اصحاب فکر و قلم و صاحبان نقد ادبی و داستان و رمان شاهد بودند، جلوه ای از فرهنگ، تمدن و ادب ایرانی بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال دوره نهم جشنواره با حضور فعال داوران و اعضای هیات ژوری برگزار شد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایران زمین دارای تاریخ و تمدن دیرینه است و هر روز و هر سال مانند چشمه ای جوشان نسل جدید به این حوزه وارد می شود.

صالحی امیری ابراز امیدواری کرد با افزوده شدن بخش ویژه افغانستان در این دوره از جشنواره، جایزه بزرگ بین المللی جلال آل احمد شکل گیرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور چشمگیر نویسندگان و منتقدان ادبی افغانستان، ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده با مشارکت سایر کشورهای فارسی زبان، نبوغ ادبی بیشتری در این جشنواره گسترش یابد.

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبی جایزه جلال آل احمد عصر شنبه با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ادیبان و فرهیختگان با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین