کد خبر: ۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
وزیر خارجه عربستان مدعی شد که سردار قاسم سلیمانی فرماندهی الحشد الشعبی را بر عهده دارد.
ناطقان:عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان طی یک کنفرانس  مطبوعاتی با همتای اردنی‌اش ناصر جده در شهر الریاض مدعی شد: هماهنگی‌هایی بین کشور عربستان و اردن در رابطه با اوضاع موجود در سوریه و مساله فلسطین و همچنین مبارزه با تروریست‌ها وجود دارد.

وی در ادامه مدعی شد: ما از کشور اردن در مبارزه با تروریست ها و نابودی منابع پشتیبانی مالی آن‌ها حمایت  خواهیم کرد. از طرفی دیگر، ناصرجوده، وزیر خارجه اردن گفت: بین دیدگاه ‌های عربستان و اردن در رابطه با مسائل منطقه و همکاری های امنیتی تطابق وجود دارد و  با کل قوا با تروریست‌ها مقابله خواهیم کرد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در رابطه با اوضاع موجود در عراق گفت: اگر بخواهیم کشور عراق به یک کشور متحد تبدیل شود باید نیروهای الحشد الشعبی را از بین ببریم.

وی در ادامه مدعی شد: نیروهای الحشد الشعبی شبه نظامی هستند و افسران ایرانی که در راس آن‌ها سردار قاسم سلیمانی قرار دارد، آن‌ها را رهبری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات ایران هموراه تاکید کرده‌اند که حضور نیروهای مستشاری ایران در عراق به خواست و دعوت حکومت و دولت منتخب مردمی عراق بوده که این دولت با انتخابات آزاد به روی کار آمده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین