کد خبر: ۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
سخنگوی دستگاه قضایی:
اژه ای گفت: کسانی که لیست اموال خود را نمی دهند قوه قضائیه اعلام می کند و در این دولت دو وزیر هنوز لیست کلیه اموال خود را ندادند و به یک نفر از آنها حدود 6 الی هفت مرتبه نامه زدیم، اگر تا پایان دوره ندهد از رسانه اعلام می کنیم.
ناطقان: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای شامگاه چهارشنبه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان کرد: ما با تمام وجود قدرت‌های الهی و وعده 'ان تنصرالله ینصرکم' را در حماسه 9 دی 88 لمس کرده و مردم با حضور خود خطر بزرگی را از انقلاب دفع کرده ونقشه دشمنان و فتنه گران را خنتی کردند.

وی ادامه داد: حادثه ای که بعد از انتخابات سال 88 در ایران رخ داده نیاز به تحلیل دارد، از جمله اینکه یک مساله عادی بوده و عده ای در انتخابات نامزد شده و انتخابات با شور و هیجان و رقابت شدیدی برگزار و جمعیت کثیری شرکت کرده و یک نفر نیز پیروز شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: انتخابات سال 88 به صورت باشکوه و آزاد برگزار شد ولی متاسفانه کسانی که رای نیاوردند مدعی تقلب شده و گفتند باید انتخابات باطل شود.

وی ادامه داد: هر مدعی باید برای ادعای خود دلیل داشته باشد، آنها می گفتند ما چون رای نیاوردیم پس تقلب شده و این عین مدعا بوده است، دلیل یکی از نامزدها این بوده که چون این مرحله رای من از دوره قبل کمتر شده، بنابراین تقلب شده است.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: دشمنان از حدود یک سال قبل از انتخابات برای فتنه انگیزی و انجام حرکت های نرم در کشور برنامه ریزی کرده و به نتیجه رسیده بودند که باید انقلاب مخملی را در انتخابات سال 88 کلید بزنند.

وی گفت: تمام مورد ادعایی تقلب که از سوی مدعیان مطرح شده به صورت دقیق بررسی شده و همه آنها باطل بود، ولی متاسفانه باز آنها دست از لجاجت برنداشته و همچنان به اقدامات مجرمانه خود ادامه می دادند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: در زمان فتنه تعداد قابل توجهی از خارج نشینان به صورت هدایت شده به ایران بازگشته بودند و عده ای نیز تحت عنوان تاجر و توریست می آمدند، حتی دشمنان برای چگونگی مقابله این افراد با نیروهای نظامی در خیابان ها دوره های آموزشی برگزار کردند، همه اینها را به سران فتنه می گفتیم ولی متنبه نشده و خط خود را جدا نکردند.

وی گفت: مقامات فرانسوی، انگلیسی و آلمان همه به میدان آمده و حرف هایی زدند که دخالت در امور کشورهای دیگر بوده و حتی برای آنها هزینه داشت، آموزش رسمی برای چگونگی مبارزه با نیروهای نظامی در خیابان ها گذاشتند، آنها دنبال براندازی نظام بودند.

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طولانی شدن برخی پرونده ها گفت: فرآیند رسیدگی به برخی پرونده ها طولانی است ولی اختصاص به مسائل اقتصادی ندارد ما به ضعف کار خود اذعان داریم ولی حجم پرونده ها با قاضی و کارمندان ما تناسب ندارد.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم چهار هزار قاضی قرار شد جذب شوند که این اتفاق افتاده ولی تا زمانی که آنها مشغول کار شوند طول می کشد، در برنامه ششم نیز چهار هزار قاضی دیگر را پیشنهاد دادیم البته دولت مخالف است.

وی گفت: برخی از پرونده ها نیاز به کارشناسی دارد و دست قاضی بدون نیاز به نظر متخصص و کارشناس، بسته است، گاهی رسیدن به یک نظر قاطعانه، راهی جز نظر کارشناس و متخصص ندارد.

وی افزود: بسیاری از موارد و پرونده ها، پزشکی است که به عضوی از بدن صدمه می رسد، اینکه این عضو چه میزان آسیب دیده و آیا بهبود پیدا می کند یا نه ، این نیاز به متخصص دارد و همینطور در اقتصاد نیز نیاز به کار کارشناسی و حسابرسی دارد.

اژه ای گفت: قانون نیز پنج یا شش بار اجازه داده که به کارشناسی اعتراض شود، به عنوان نمونه پرونده ای در قم مربوط به آتش سوزی اتوبوس است و چندین بار خود من تماس گرفتم، چندین بار کارشناسی شده و نظریات کارشناس ها نیز با هم تفاوت کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در مورد شفاف سازی اموال وزیران نیز گفت: ما اصل 142 قانون اساسی می گوید رهبر، رئیس جمهوری و وزیران موظف هستند لیست دارایی های خود را در زمان آغاز و پایان مسئولیت اعلام کنند.

اژه ای خاطرنشان کرد: اما قانون پیش بینی نکرده که اگر لیست اموال را ندادند و یا کم دادند چه کار باید کرد، ولی اگر قوه قضائیه به موارد مشکوکی برسد تحقیق و بررسی می کند، ولی ما در این سطح که از راه نامشروع اموالی اضافه شده باشد را نداشتیم.

وی ادامه داد: قانون جدید در مورد رسیدگی به اموال و دارایی های مسئولان در شورای نگهبان خلاف قانون اساسی و شرع تشخیص داده شده و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت، اگر این تایید شود، باز خود اظهاری است و کلمه رسیدگی در آن وجود ندارد.

وی گفت: کسانی که لیست اموال خود را نمی دهند قوه قضائیه اعلام می کند و در این دولت دو وزیر هنوز لیست کلیه اموال خود را ندادند و به یک نفر از آنها حدود 6 الی هفت مرتبه نامه زدیم، اگر تا پایان دوره ندهد از رسانه اعلام می کنیم.

محسنی اژه ای گفت: قانون به ما اجازه نمی دهد که لیست اموال را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تبرئه شدن برخی منتقدان در دادگاه خاطرنشان کرد: اگر کسی حرفی بزند و از او شکایت کنند و بعد معلوم شود سوء نیت ندارد، تبرئه می شود، ولی تبرئه شدن او به معنای مجرم بودن طرف دیگر یا شاکی نیست.

وی با اشاره به وضعیت حقوق های نجومی نیز گفت: در این زمینه نیز برخورد صورت می گیرد تا دیروز (سه شنبه) 40 نفر را دادسرا خواسته و افراد را احضار و بررسی می کنند.

محسنی اژه ای یادآورشد: در پرونده شهرداری نیز حدود 50 نفر نیز احضار شدند، اگر کسی جرمی کرده و حقی از بیت المال برده، باید برگرداند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اموال وزرا ، فتنه 88 ، 9دی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین